loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 82 سه شنبه 13 بهمن 1394 نظرات (0)
شرکت‌های خودروساز داخلی بخصوص خصوصی‌های فعال در این بخش، پس از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اضافه کردن صنعت خودرو به لیست تحریم‌ها، خط تولید خود را به سمت تولید خودروهای چینی سوق دادند، حال از ابتدای سال که شاهد شکل گیری رکود در این صنعت بوده‌ایم، شاهد کاهش تیراژ تولید خودروهای چینی در شرکت‌های خصوصی تولید خودرو نیز هستیم که کارشناسان فعال در صنعت خودروسازی آن را به کاهش تقاضا و منتظر ماندن برای ورود خودروهای جدید و معتبر اروپایی و آسیایی ربط می‌دهند، حال سوال اینجاست که با ورود خودروهای خارجی برند معتبر به داخل کشور، بازار خودروهای چینی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد یا خیر؟!
خب بگذارید اینطور شروع کنیم، عموماً خودروهای چینی را به عنوان خودروهایی میان رده با قیمت تقریبا مناسب و کیفیت بسیار بالاتر نسبت به تولیدات فعلی خودروسازان دولتی کشور می‌شناسیم که در این چند سال توانسته‌اند بازار خود را به خوبی در داخل کشور پیدا کنند، ولی با گزارش خبر برداشته شدن تحریم‌ها و ورود دوباره شرکت‌های بزرگ خودروسازی به داخل کشور، شاهد رکودی بی‌سابقه از اوایل سال 94 در بازار کشور بوده‌ایم که در کنار دو فاکتور ذکر شده، نارضایتی از کیفیت خودروها و قیمت بالای آن‌ها را به همراه داشته است، اما با این حال پس از گذشت تقریبا 11 ماه از آغاز رکود، شرکت‌های خودروسازی داخلی با زور وام و اعطای تسهیلات توانسته‌اند مقاوتی لجوجانه از خود به نمایش بگذارند. حال باید دوباره این سوال را تکرار کرد که آیا ورود برند‌های معتبر جهانی به بازار کشور تاثیری بر بازار چینی‌ها خواهد گذاشت و آیا محصولات چینی باید دور بازار ایران را خط بکشند؟!
در جواب سوال بالا باید بگوییم که نه! تاثیری نخواهد داشت، چون همانطور که می‌دانید، حتی کم ارزش‌ترین و ارزان‌ترین خودروهای اروپایی هم به طور عجیب و غریبی قیمت‌های بالای 60-70 میلیون دارند و خودروهای کمی با کیفیت آن‌ها هم بالای 100 میلیون و باکیفیت‌های آن‌ها نیز از مرز 200 میلیون تومان عبور می‌کنند و این در حالی است که می‌توان با صرف نظر از برند خودروی مورد نظر، خودروهایی چینی کماکان کارت برنده ای به نام قیمت را در دست دارند. پس به طور کلی می‌توان از این پاراگراف نتیجه‌ای اینچنینی گرفت که خودروسازان چینی در رنج قیمتی خود فعالیت خواهند کرد و خودروسازان اروپایی هم در رنج قیمتی خود فعالیت و رقابت خواهند کرد و خودروهای داخلی هم در همان رنج قیمتی به اصطلاح پایین خود، شاید به فعالیت و رقابت فی مابین (بین خودی با سود مشترک دو سر برد برای کمپانی سازنده) بپردازند، پس در این میان تنها تنوع در بازار داخلی کشور است که به نسبت قبل بیشتر می‌شود.
این رده بندی قیمت و تقسیم بندی سگمنت ها بی شک به دلیل تعرفه بسیار بالای خودرو و هزینه های متفاوتی است که از روند ورود یک خودرو گرفته می شود باعث می شود ارزان ترین خودروهای اروپایی با قیمتی بسیار بالا به خاک ایران برسند. قطعاً حذف این نوع هزینه ها باعث می شود قشر بیشتری از مردم دسترسی به طیف گسترده تری از خودروهای معروف داشته باشند و فضا برای رقابتی بیشتر و در عوض بهره مندی بیشتر مردم از این صنعت میسر شود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 99
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 215
  • آی پی دیروز : 412
  • بازدید امروز : 292
  • باردید دیروز : 641
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,673
  • بازدید ماه : 1,673
  • بازدید سال : 72,838
  • بازدید کلی : 472,215
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو