loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 96 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

کاهش تمایل آمریکایی‌ها به اخذ گواهینامه رانندگی

 

در امریکا، افراد در سنین کم و نوجوانی تمایل کمتری به گرفتن گواهینامه دارند و این موضوع، کمابیش برای همه ثابت شده است. ولی یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که این تنها نسل موسوم به «هزاره» نیست که رغبت خود را به رانندگی از دست داده است. در گزارشی از انستیتوی تحقیقات حمل‌ونقل دانشگاه میشیگان (UMTRI)، در بررسی فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ مشخص شده که درصد «شهروندان امریکایی با گواهینامه رانندگی» افت کرده است. البته این موضوع، سنّ خاصی را نیز دربر نمی‌گیرد و همه امریکایی‌ها، از جوان تا پیر، تمایل کمتری به گرفتن گواهینامه پیدا کرده‌اند.

 


محققان دریافته‌اند که نسبت افراد دارنده گواهینامه بین ۱۶ تا ۴۴ ساله، به شکل پیوسته از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۴ کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۴، تنها ۲۴/۵ درصد از امریکایی‌های ۱۶ ساله و ۷۶/۷ درصد از امریکایی‌های ۲۰ تا ۲۴ ساله گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند که به ترتیب، نسبت به ۳۱/۱ و ۸۲ درصد در سال ۲۰۰۸ افت نشان می‌دهند.

 

toyota-teen-driver

رانندگان مسن‌تر نیز نسبت به سال‌های قبل، اشتیاق کمتری به داشتن گواهینامه پیدا کرده‌اند. مطابق نتایج این مطالعه، درصد رانندگان گواهینامه‌دار بین ۴۵ تا ۶۹ سال و همین ‌طور، ۷۰ سال و بالاتر در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ کاهش داشته است. هم‌اکنون، رده سنی ۶۰ تا ۶۴ سال در امریکا، بیشترین راننده دارنده گواهینامه را در خود دارند و این نسبت در بین آنها، ۹۲/۱ درصد است. این در حالی است که در سال ۲۰۰۸، ۹۵/۹ درصد از آنها گواهینامه داشته‌اند.

 

old18n-1-web

البته محققان UMTRI توضیحی در مورد اینکه چرا علاقه امریکایی‌ها به داشتن گواهینامه رانندگی کمتر شده، ارائه نکرده‌اند، ولی مطمئناً دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و سرویس‌های خدمات نقلیه گوشی هوشمند مانند Uber و Lyft، می‌توانند از عواملی باشند که می‌توانند در کاهش احساس نیاز مردم به رانندگی خودروی شخصی مؤثر باشند.

 

uber driving

تغییرات اقتصادی و سبک زندگی نیز می‌توانند در این رابطه نقش خود را ایفا کنند. یک تحقیق متعلق به سال ۲۰۱۳ نشان می‌داد که نوجوانان به‌دلیل اینکه نمی‌توانند شغلی برای تأمین هزینه‌های رانندگی خود داشته باشند، کمتر به سراغ گواهینامه رفته‌اند. همچنین در یک تحقیق دیگر در سال ۲۰۱۳، ۲۲ درصد از امریکایی‌های ۱۸ تا ۲۲ ساله گفته بودند که هیچ برنامه‌ای برای گرفتن گواهینامه ندارند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۴، هشت درصد از پاسخ‌دهندگان نسل هزاره به پرسش‌های Deloitte گفته بودند که «احتمالاً هیچ‌وقت به سراغ خرید یا لیزینگ یک خودرو نمی‌روند».

 

teen-driver

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 83
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 415
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 781
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,537
  • بازدید ماه : 4,537
  • بازدید سال : 75,702
  • بازدید کلی : 475,079
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو