loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 128 پنجشنبه 24 دی 1394 نظرات (0)

روایت کوتاه بازدید از مجموعه کرمان موتور

دیدار در قلب کویر

عصرخودرو- سید حسین مرعشی در خاطرات خود گفته است، اوایل دهه هفتاد داخل هلیکوپتری که وظیفه داشت من را به همراه کیم مدیرعامل وقت دوو به محل سرمایه‌گذاری این شرکت که بعدها ارگ جدید بم نام‌گذاری شد ببرد، تلاش کردم تمام فاصله ۱۹۰ کیلومتری بر فراز کویر خشک کرمان را آن‌قدر حرف بزنم که احیاناً فکر نگاه کردن به پایین به ذهن همراهم خطور نکند. این تیزهوشی سید حسین مرعشی در آن روز موجب شد، چند سال بعد ارگ جدید بم به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعت خودرو معرفی شود و امروزه برای بیش از ۷ هزار نفر در مرز کویر لوت تحت عنوان گروه صنعتی کرمان خودرو شغل ایجاد کند.

 

البته گروه صنعتی کرمان را شاید بتوان بدشانس‌ترین گروه خودرویی کشور نیز دانست، شرکتی که بیش از 80درصد نیروی‌ها تعلیم‌دیده‌اش را در زلزله بم از داست داد و مجبور به تعلیم دوباره تعداد زیادی از نیروی جدید تازه‌کار، آن‌هم در یکی از محروم‌ترین مناطق کشور شد.
اما امروزه گروه صنعتی کرمان از تعداد زیادی شرکت‌های فعال در صنایع مختلف که معمولاً مرتبط با صنعت خودرو ایجادشده است، که یکی از آن‌ها که این روزها فعال‌ترین هم هست، کرمان موتور نام دارد و که بیش از 4000 نفر را تنها در ارگ جدید مشغول به کار کرده است.
کرمان موتور در سال‌های اول کارخود را با تولید خودرو دوو آغاز و بعد از تغییراتی که در سهامداران این شرکت رخ داد، همکاری خود را با شرکت لیفان و خودرو لیفان 520 آغاز کرد، خودرویی که برخلاف دوو سیلو و ماتیز نتوانست  نظر مثبت خریداران به خود جلب کند. اما در ادامه مدیران کرمان موتور تلاش کردند و با انتخاب‌های کارشناسی شده توانستند ضمن تولید دیگر محصولات باکیفیت برند لیفان و عقد قرارداد دیگری با JAC  با تولید و فروش 46 هزار خودرو در سال گذشته خود را به‌عنوان سومین خودروساز کشور مطرح کنند، جایگاهی که کرمان موتور به دلیل رکود بازار و از سوی دیگر نزدیک بودن اجرای برجام، باید تلاش زیادی را برای از دست ندادن آن به خرج دهد.
این موضوعی که امیرحسین یزدانی معاونت بازاریابی و فروش کرمان موتور به‌خوبی به آن واقف است و می‌گوید:"شک نداشته باشید در صورت ورود خودروسازان اروپایی و حتی آمریکایی بازهم چینی‌ها حضور پررنگی در بازار کشورمان خواهند داشت و به نظر می‌رسد برگ برنده آن‌ها عرضه خودروهای جدید باقیمت‌های پایین‌تر از رقبا باشد.
وی که در نشست خبری در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید این شرکت صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه کرمان موتور منطقی‌ترین قیمت‌گذاری را در میان خودروهای چینی بازار ایران و حتی رقبای دیگر خود دارد گفت:" نمی‌توانیم در مورد آینده قیمت محصولات خود پیش‌بینی داشته باشیم زیرا هرروز نوسانات نرخ دلار و تغییرات در بازار اتفاق می‌افتد اما درمجموع تلاش می‌کنیم محصولات خود را باقیمتی معقول راهی بازار کنیم."
معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در بخش دیگری از سخنان خود درباره همکاری دوباره با فولکس‌واگن نیز گفت:"یکی از گزینه‌های همکاری فولکس‌واگن در بازار ایران کرمان موتور است و در حال مذاکره هستیم، ضمن اینکه تاکنون بیش از 2000 رزومه درخواست نمایندگی برای شرکت فولکس‌واگن از سوی ایرانی‌ها ارسال‌شده است، اما هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست."
وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات این شرکت حدود 20 درصد داخلی سازی شده‌اند، گفت:"بر اساس الزامات وزارت صنعت هرساله باید داخلی سازی محصولات بیشتر شود و ما نیز در همین راستا تا حد امکان از قطعه سازان داخلی خود در تولید محصولات خود استفاده می‌کنیم."

 

نویسنده: مهدی اسدی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 147
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 444
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 1,000
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,756
  • بازدید ماه : 4,756
  • بازدید سال : 75,921
  • بازدید کلی : 475,298
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو