loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 76 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)
گزارش اولین گردهمایی درگ تهران سال 94
عکس: بامداد صفائیان
گزارش: سپهر زنگنه

شاید درصد زیادی از افراد علاقه مند به خودرو به مسابقات و رقابت های اتومبیل رانی نیز علاقه مند باشند اما برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی چه در سطح حرفه ای و چه در بُعد غیر حرفه ای به خودروهای خاص و گران قیمت نیاز است و این نکته فاصله زیادی را میان خودروهای تیونینگ شده خیابانی و نمونه های ویژه مسابقه ای ایجاد میکند، اما بر خلاف مسابقات سرعت، رالی و دریفت برای رقابت های شتاب یا اصطلاحاً Drag، به طور معمول نیازی به استفاده از خودروهای صرفا مسابقه ای و گران قیمت وجود ندارد و از همین رو می توان گفت که فاصله میان خودروهای خیابانی و جاده ای با نمونه های مورد استفاده در مسابقات در رشته شتاب کمتر از سایر رشته هاست و شاید این نکته، مهمترین ویژگی برای کشف راز محبوبیت مسابقات شتاب و فراگیر بودن آن بین عموم علاقه مندان به دنیای صنعت و خودرو باشد.
مسابقات درگ یا شتاب 400 متر در سال های اخیر به شکل نسبتا منظمی در تهران برگزار می شد اما در پی بروز برخی حواشی و تغییرات مدیریتی، ناگهان روند برگزاری این رقابت ها در پاییز سال گذشته متوقف شد و پس از تغییر ریاست فدراسیون اتومبیل رانی و تعیین سرپرست جدید برای این فدراسیون، وضعیت برگزاری این مسابقات برای سال 94 هم در هاله ای از شک و ابهام فرو رفت. ابهامات مربوط به کلاس بندی، تامین تجهیزات و قوانین فنی این مسابقات از طرف کمیته شتاب فدراسیون اتومبیل رانی همچنان پابرجاست.
با این حال در شرایطی که عموم علاقه مندان نسبت به از سر گرفته شدن این مسابقات دلسرد شده بودند، ناگهانی در روزهای گذشته گشایشی در این خصوص اتفاق افتاد و به لطف هماهنگی مسئولان هیئت اتومبیل رانی کرج و تیم برگزاری CarXR.ir که پیشتر نیز برگزاری این دست مسابقات را برعهده داشتند، محل جدیدی برای برپایی رقابت های اتومبیل رانی به علاقه مندان معرفی شد که حتی از محل قبلی نیز مناسب تر به نظر می رسد.
در انتهای اتوبان شهید همت غرب و بخش های افتتاح نشده این اتوبان مهم در فاصله پنج کیلومتری شهر کرج، مسیری به طول تقریبی 2 کیلومتر و عرض حدودی 50 متر برای برپایی مسابقات درگ در نظر گرفته شده است که می تواند ایمنی فوق العاده ای را حتی برای خودروهای بسیار سریع تامین کند. در واقع بعد از مسافت 400 متری که محل اصلی زمان گیری خودروهاست، ادامه مسیر به طول حدود یک کیلومتر دارای شیب قابل توجهی است که می تواند موجبات کاهش سرعت خودروها را فراهم آورد.
مراسم روز جمعه با ایراد سخنانی در رابطه با اهداف و شرایط برگزاری ایمن مسابقات درگ درکشورمان و اجرای حرکات نمایشی دریفت توسط رانندگان شناخته شده تهران و کرج آغاز شد. علیرغم عدم اعلام عمومی این برنامه هر لحظه بر تعداد خودروهای حاضر در محل افزوده می شد. در نهایت شمار خودروهای اسپرت، خاص و تیونینگ شده به حدود 150 دستگاه رسیده بود و یکی از بزرگترین گردهمایی های خودروهای خاص در سال های اخیر در حال شکل گرفتن بود.
در نهایت حاضرین مسیر اصلی انجام مسابقه شتاب را برای انجام چند رقابت دوستانه خالی کردند و علاقه مندانی که حدود یک سال از لذت رقابت های شتاب در مکانی امن و کنترل شده محروم مانده بودند، دلی از عزای در آوردند.
البته با توجه به غیر رسمی بودن رقابت ها، محیط دوستانه و عدم زمان گیری حرفه ای، صحبت از خودروهای برنده و بازنده در این همایش چندان درست نیست ولی در یکی از جذاب ترین مصاف های دوستانه شاهد رقابت راننده حرفه ای و قهرمان شناخته شده مسابقات درگ آقای کامران واقف با پورشه 911 کررا در برابر ب ام و Z4 35 تیونینگ شده بودیم





 
عکس ها
نظرات
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 110
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 165
  • آی پی دیروز : 412
  • بازدید امروز : 197
  • باردید دیروز : 641
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,578
  • بازدید ماه : 1,578
  • بازدید سال : 72,743
  • بازدید کلی : 472,120
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو