loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 126 یکشنبه 29 شهریور 1394 نظرات (0)
 طعم هیجان با تویوتا کرولا TRD .نقد وبرسی


عکس: محسن آل طه

مقدمه

کرولا به عنوان سدان اقتصادی و بسیار بادوام تویوتا در کشورمان سابقه ای دیرینه دارد و در سطح جهانی نیز به عنوان یکی از برترین خودروها در کلاس خود مطرح است و همواره فروش بالایی را تجربه می کند، اما چندی است که تویوتا تصمیم به افزایش گستره مشتریان خود گرفته است و در همین راستا ساخت نمونه های اسپرت و جوان پسند نظیر GT86 یا تجدید حیات مدل افسانه ای سوپرا را در دستور کار قرار داده است.
بزرگترین خودروساز ژاپن در همین راستا به بخش مسابقه ای خود که اصطلاحاً TRD خوانده می شود، دستور داده است تا پکیج های تیونینگ ویژه ای را برای مدل های متدوال این شرکت طراحی کند و حالا پای تویوتا های TRD نیز به کشورمان باز شده است. کرولا TRD اولین نمونه از سری محصولات اسپرتی تویوتا با پکیج تیونینگ TRD است که قرار است به زودی در کشورمان عرضه شود و در صورت موفقیت زمینه ساز ورود سایر مدل ها با تجهیزات بیشتر و هیجان انگیز تر نیز خواهد بود.

فلسفه TRD

تویوتا نیز همانند بسیاری دیگر خودروسازان چند سالیست که گروهی را با هدف تجهیز خودروهای تولید انبوه به قطعات تیونینگ و شرکت در مسابقات اختصاص داده است که به نام TOYOTA Racing Development یا به شکل اختصاری (TRD) شناخته می شود، این واحد خود به دو بخش آمریکایی و ژاپنی تقسیم بندی می شود که هر کدام وظیفه هدایت تیم های مختلف برند تویوتا را در مسابقات منطقه ای بر عهده دارند که از مهمترین آن ها می توان به حضور تویوتا کمری در سری معروف نسکار ایالات متحده یا درخشش مدل های لکسوس و تویوتا در سری مسابقات تورینگ قهرمانی ژاپن نظیر SUPER GT و GT500 اشاره کرد.

همچنین تویوتا بخش مسابقه ای مستقلی را نیز تحت عنوان TOYOTA Motorsport GmbH تعریف کرده است که در واقع تا سال 2009 مسئول هدایت تیم فرمول یک این خودروساز بود و هم اکنون نیز مدیریت حضور تویوتا در مسابقات استقامت نظیر رقابت های 24 ساعته Le Mans را بر عهده دارد. بخش غیر مسابقه ای TRD که در زمینه تجهیز خودروهای شهری به فعالیت می پردازد، قطعات مختلف تیونینگ نظیر انواع بادی کیت، ادوات اسپرت داخل کابین، مجموعه فنربندی، کیت سوپرچارجر، اگزوز حرفه ای و ... را ارائه می دهد و در یکی دوسال اخیر به خصوص پس از معرفی تویوتا GT86 بسیار مورد توجه واقع شده است. کیت های سوپرچارجر و قطعات فنی ساخت TRD از وارانتی قابل توجهی برخوردارند و خودروهای تقویت شده توسط این بخش نیز همچون سایر خودروهای تولید انبوه تویوتا/لکسوس توسط مراکز تعمیراتی گسترده تویوتا پشتیبانی می شوند.

از این رو می توان گفت که عملاً تفاوت چندانی بین فلسفه TRD با شاخه های M POWER ب ام و یا AMG مرسدس بنز وجود ندارد و کلاس کاری این برند هم با هدف تیونینگ محصولات کمپانی مادر بر همین اساس تعریف شده است، اما تفاوتی نیز در این بین وجود دارد. در واقع تویوتا تاکنون هرگز محصولی ویژه (با پیشرانه متفاوت و تقویت شده) را با برند TRD معرفی نکرده است، اما ب ام و، مرسدس بنز و سایر خودروسازان هم قطار، معمولاً شاخص ترین محصول خود در هر رده را در سری های تیونینگ شده با پسوند M و AMG و ... به بازار معرفی می کنند.

کرولا مزین به TRD

همانطور که می دانید، نسل فعلی تویوتا کرولا با پیشرانه 2.0 لیتری و 145 اسب بخاری به کشورمان وارد می شود. این پیشرانه با دوام و کم استهلاک یارای تولید 187 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 3600 دور در دقیقه دارد و این میزان از قدرت و گشتاور را از طریق یک گیربکس چهارسرعته اتوماتیک به چرخ های جلو تحویل می دهد.

در نمونه TRD نیز تغییری در این اعداد و ارقام اتفاق نیافتاده و پکیج عرضه شده توسط ایرتویا، به قطعات تیونینگ بدنه شامل سپرهای جلو و عقب مجهز به اسپویلر و دیفیوزر، بال عقب نصب شده بر روی درب صندوق عقب، رینگ های مزین به نشان TRD و مواردی از این دست محدود می شود.

البته گستره قطعات تیونینگ TRD برای کرولا فقط شامل موارد ظاهری نیست و در فضای درون کابین نیز پوشش جیر سقف، دست دنده چرم دوزی شده با طرح فیبرکربن و چند مورد ریز و درشت دیگر نظیر افزوده شدن پرده برای شیشه عقب و شیشه های جانبی درب های عقب، از متفاوت بودن این خودرو نسبت به نمونه های عادی حکایت می کنند.
تکنیکی ترین تغییر پیکج TRD برای کرولا را باید در سیستم فنربندی خودرو جستجو کرد. در این قسمت فنرهای عادی کرولا با فنرهای اسپرت و خشک تر TRD جایگزین شده اند تا ضمن کاهش ارتفاع، هندلینگ خودرو نیز به شکل ملموسی بهبود یابد.

با این حساب باید مطمئن بود که کرولا TRD برخلاف سایر خویشاوندان خود، چهره و باطنی اسپرت دارد و ضمن دوام بالا و عملکرد قابل قبول (شتاب صفر تا صد رسمی 9.7 ثانیه) می تواند لذت رانندگی بیشتری را هم با هندلینگ بالاتر خود نصیب خریداران کند.

قیمت

کامل ترین نسخه کرولا هم اکنون با قیمتی در حدود 135 میلیون تومان توسط ایرتویا عرضه می شود اما قیمت نهایی نسخه تیونینگ شده TRD هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است. با این حال می توان انتظار داشت که اختلاف قیمتی این نمونه اسپرت نسبت به مدل های معمولی چندان زیاد نباشد و مخاطبین فراوانی را به سوی این نسخه متفاوت کرولا جذب کند.
در انتها جا دارد از جناب آقای یاشار فرونچی که شرایط را برای انجام و معرفی این خودرو فراهم کردند، کمال تشکر را داشته باشیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 216
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 490
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 2,911
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 6,667
  • بازدید ماه : 6,667
  • بازدید سال : 77,832
  • بازدید کلی : 477,209
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو