loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 202 پنجشنبه 05 شهریور 1394 نظرات (0)
گروه بهمن در نمایشگاه خودروی مشهد

گروه بهمن در نمایشگاه خودروی مشهد


با ورود به غرفه گروه بهمن، دو محصول جدید از برند بستورن در پیش چشم بازدیدکنندگان خودنمایی می‌کردند. این دو محصول که قرار است به‌زودی مونتاژ آن‌ها آغاز شود، شامل یک خودروی شاسی‌بلند به نام بستورن X80 و یک سواری با نام بستورن B70 بودند. هر دوی این خودروها بدون مشخصات فنی و قیمت به نمایش گذاشته شده بودند و اطلاعاتی که در مورد هرکدام ذکر خواهد شد بر اساس تحقیقات خود ماست و نه اطلاعات رسمی گروه بهمن.

Besturn X80

Besturn X80


بستورن X80 یک شاسی‌بلند کامپکت دیفرانسیل جلو است که مانند سایر خودروهای برند بستورن بر روی پلتفرم مزدا ساخته شده و از قوای محرکه مزدا نیز سود می‌برد. این SUV از نظر پلتفرم با بستورن B50 مشترک است و همانند B50 از گیربکس 6 دنده اتومات که منبع آن آیسین ژاپن است، استفاده می‌کند. برای این خودرو در چین دو پیشرانه استفاده می‌شود که هر دو از پیشرانه‌های قدیمی مزدا هستند. اولین پیشرانه یک پیشرانه 2 لیتری است که توانایی تولید 144 اسب‌بخار توان و 184 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. دومین پیشرانه یک پیشرانه 2.3 لیتری است که توانایی تولید 158 اسب‌بخار توان و 207 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. با توجه به شرایط بازار به نظر می‌رسد که این خودرو در حدود 100 میلیون تومان به بازار عرضه شود. با این حساب بستورن X80 دو رقیب تازه‌نفس و قدر یعنی هایما S7 ایران‌خودرو و چری تیگو 5 مدیران خودرو را در برابر خود می‌بیند که هر دوی آن‌ها در همین نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شدند. در نتیجه به نظر می‌رسد که شاهد رقابت سختی بین این سه هم‌کلاس و هم‌وطن خواهیم بود.

Besturn X80

Besturn X80


اما دیگر محصول جدید گروه بهمن بستورن B70 است که این خودرو نیز بر روی پلتفرم مزدا 6 ساخته شده. البته برخلاف B50 و X80 که بر پایه پلتفرم نسل اول مزدا 6 ساخته شده‌اند، بستورن B70 بر پایه پلتفرم نسل دوم مزدا 6 ساخته شده است و در نتیجه فاصله محوری آن 5 سانتی‌متر افزایش یافته و از پیشرانه‌های قدرتمندتر و مدرن‌تری در آن استفاده شده است. بستورن B70 که از نظر ظاهری یکی از بهترین و هماهنگ‌ترین چینی‌های وارد شده به بازار ماست، از نظر فنی هم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو دارای یک گیربکس 6 دنده خودکار ساخت آیسین ژاپن است و در چین دو گزینه برای موتور آن موجود است. گزینه اول همان موتور 2 لیتری است که در X80 هم استفاده می‌شود. اما برای این خودرو یک موتور 1.8 لیتری توربوشارژ نیز در نظر گرفته شده است که توانایی تولید 183 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در نتیجه به نظر می‌رسد که در صورتی که این خودرو با موتور 1.8 لیتری توربو و قیمتی در حدود 100 میلیون تومان به بازار عرضه شود، نه‌تنها میخ محکمی بر تابوت خودروهایی چون سراتوی سایپا و هیوندای اکسنت خواهد کوبید، بلکه می‌تواند تا حدود زیادی بر خودروهایی چون تویوتا کرولا، هیوندای النترا، کیا سراتو و ام‌جی 6 تأثیر بگذارد.

Besturn B70

Besturn B70


اجازه دهید برای تنوع هم که شده کمی از فضای خودروهای چینی فاصله بگیریم و به سراغ یکی دیگر از محصولات جدید گروه بهمن برویم که در قامت یک مدعی ظاهر شده است. خودروی مورد نظر ما یک پیکاپ کامپکت با نام ایسوزو D-Max است. این پیکاپ که محصول مشترک ایسوزو و جنرال موتورز است، با نام‌های شورولت کلرادو، شورولت D-Max، GMC کانیون و هلدن رودئو نیز شناخته می‌شود. نمونه‌ای از این پیکاپ که در گروه بهمن مونتاژ خواهد شد نسل اول از این پیکاپ است که تا سال 2012 بر روی خطوط تولید بود و از یک موتور 3 لیتری توربو دیزل با توان 163 اسب‌بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر بهره می‌برد که به‌وسیله یک گیربکس 5 دنده دستی، قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌سازد. با توجه به چنین گشتاور بالایی، این خودرو یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل بار، آفرود و انجام مأموریت‌های سخت است و یک سر و گردن بالاتر از رقبای خوش‌نام و محبوبی چون تویوتا هایلوکس قرار می‌گیرد. در نتیجه مالکان این خودرو می‌توانند به خود ببالند که خودرویی با کیفیت و دوام ژاپنی سوار می‌شوند که سخت‌جانی و قدرت خودروهای آمریکایی را دارد و به لطف مونتاژ در ایران، از نظر قطعات و خدمات پس از فروش خیال مالکان را راحت می‌کند.

ISUZU D-MAX

ISUZU D-MAX


البته نمونه‌ای که در نمایشگاه برای نمایش عموم گذاشته شده بود دارای گیربکس اتوماتیک بود که این در حالی است که بر اساس اعلام گروه بهمن این خودرو با گیربکس دستی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. بر همین اساس این خودرو با امکانات فنی فوق 117 میلیون و 900 هزار تومان قیمت می‌خورد و در این رنج قیمت رقبایی چون تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ کارکرده و سانگ یانگ اکتیون اسپرتس و پیکاپ فوتون ایران‌خودرو را در پیش روی خود می‌بیند. هر چند که با توجه به گشتاور بسیار عالی و کیفیت بالای خود آن رقبا را به راحتی کنار بزند و یکه‌تاز کلاس پیکاپ ها در کشور ما شود.

ISUZU D-MAX

ISUZU D-MAX


پس از پرداختن به پیکاپ ایسوزو، اکنون دوباره به سراغ چینی‌های گروه بهمن می‌رویم و این بار یک SUV را مد نظر داریم. این SUV لندمارک است که توسط کمپانی ZX Auto چین ساخته شده و در ایران مونتاژ می‌شود. خبری که در مورد این خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد وجود داشت تغییراتی در داشبورد و نمای داخلی آن بود که به‌شدت نیاز به آن احساس می‌شد. به توجه به این تغییرات داشبورد، فرمان و صفحه کیلومتر لندمارک بسیار بهتر از قبل شده بود که تغییری بسیار مثبت محسوب می‌شود. امیدواریم که این تغییرات مثبت در بخش فنی و کیفی نیز اعمال شده باشد، چراکه انجام برخی اصلاحات و تغییرات فنی در این بخش نیز به‌شدت برای لندمارک ضروری به نظر می‌رسد.

Land Mark

Land Mark


ون مکسوس آخرین محصول گروه بهمن است که در این بخش به آن می‌پردازیم. مکسوس تا سال 2009 یکی از زیرمجموعه‌های برند LDV محسوب می‌شد و درواقع حاصل همکاری مشترک این برند به‌عنوان یکی از سازندگان ون در انگلستان، با کمپانی دوو بود. پس از نابودی LDV در سال 2009، تجهیزات و دارایی‌های آن به سایک موتور چین فروخته شد و سایک موتور نام تجاری مکسوس را جایگزین آن کرد و اولین محصول مکسوس به‌عنوان زیر مجموعه سایک موتور به نام V80 در سال 2011 رونمایی شد. مکسوس V80 که از یک موتور 2.5 لیتری توربو دیزل بهره می‌برد، توانایی تولید 135 اسب‌بخار قدرت و 330 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این ون دارای 16 نفر ظرفیت است و در استرالیا و ایرلند تحت نام LDV V80 به فروش می‌رسد.

مکسوس

مکسوس


در آخر طبق گفتگوهایی که با یکی از غرفه‌داران گروه بهمن داشتیم، وی خبر از افزایش قیمت تمامی مدل‌های این گروه خودروسازی داشت. بنابر گفته‌های وی، تمامی خودروهای گروه بهمن مشمول این افزایش قیمت شده‌اند. البته این افزایش قیمت در حد چند صد هزار تومان بوده که حتی 1 درصد از قیمت خودرو هم نمی‌شود و در نتیجه برای مشتریان چندان قابل لمس نخواهد بود. در نتیجه همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، فعلاً خودروسازان بر مدار افزایش قیمت می‌گردند.

 

  • ISUZU D-MAX
  • ISUZU D-MAX
  • ISUZU D-MAX
  • مکسوس
  • Besturn B70
  • Besturn B70
  • Besturn B70
  • Besturn B70
  • Besturn B70
  • Land Mark
  • Land Mark
  • Land Mark
  • Land Mark
  • Land Mark
  • Besturn X80
  • Besturn X80


ادامه دارد…
گزارش و تصاویر: مهندس علیرضا رحیقی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 236
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 485
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 2,373
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 6,129
  • بازدید ماه : 6,129
  • بازدید سال : 77,294
  • بازدید کلی : 476,671
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو