loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 104 سه شنبه 04 اسفند 1394 نظرات (0)
کرولا، این خودروی محبوب و پرفروش در دنیای پنج قاره از همان ابتدای ورود در سال ۱۹۶۶ توانست موفقیت های بزرگی را بدست آورد و خود را جاودانه کند . در این مطلب نگاهی به نسل های مختلف این خودرو از ابتدا تا کنون می اندازیم.

 

به گزارش کار استار ،کرولا، این خودروی محبوب و پرفروش در دنیای پنج قاره از همان ابتدای ورود در سال ۱۹۶۶ توانست موفقیت های بزرگی را بدست آورد و خود را جاودانه کند . در این مطلب نگاهی به نسل های مختلف این خودرو از ابتدا تا کنون می اندازیم.

نسل اول ۱۹۶۶-۱۹۷۰

اولین نسل تویوتا کرولا در سال ۱۹۶۶ با موتور ۱۱۰۰ سی سی متولد شد. این خودرو در سال ۱۹۶۸ با طراحی fast back و با عنوان کرولا اسپرینتر وارد بازار شد.

نسل اول کرولا با کد اتاق E10

۱۹۶۸ ۲۲۲

 

نسل دوم ۱۹۷۰-۱۹۷۴

در ماه می ۱۹۷۰ نسل دوم کرولا با کد اتاق E20 و بدنه ای تغییر شکل یافته با دو موتور ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی سی معرفی شد. مدل اسپرینتر کرولا دچار تغییراتی در تزئینات بدنه و تریم داخلی اتاق شد. در سال ۱۹۷۲ مدلهای اسپرینتر Trueno و Levin با عملکردی بالاتر و موتور ارتقاع یافته معرفی شدند. بسیاری از مدل های تولید شده در ژوئیه ۱۹۷۴ متوقف شد اما مدل استیشن با کد KE26 تا سال ۱۹۷۸ تولید شد.

کرولا ۱۹۷۰

۳۳۳

لوین (Levin)

۴۴۴۴

اسپرینتر (Sprinter)

۵۵۵۵

نسل سوم ۱۹۷۴-۱۹۷۹

در آوریل ۱۹۷۴ نسل سوم کرولا به جهانیان معرفی شد. حالا دیگر کرولا دارای شخصیتی معروف شده بود و محبوبیت خوبی را بدست آورده بود. کد کرولا به E30 و اسپرینتر نیز به E40 تغییر داده شد و در مارچ ۱۹۷۶ این دو مدل دچار تغییراتی در ظاهر شدند و در نهایت کد کرولا به E50 و کد اسپرینتر به E60 تغییر داده شد. در این نسل کرولا به کمربند جمع شونده مجهز شد.

کرولا نسل سوم

۶۶۶۶۶

اسپرینتر E60

۷۷۷۷۷

نسل چهارم ۱۹۷۹-۱۹۸۳

مارس ۱۹۷۹ تویوتا کرولا با ظاهری مستطیل شکل به همراه لبه های تیز تولید شد. در این نسل از سری موتورهای A بجای سری T استفاده شد.

کرولا E70

۸۸۸۸

Sprinter

۹۹۹۹

نسل پنجم ۱۹۸۳-۱۹۸۷

نسل پنجم کرولا در سال با طراحی کاملا جدید و بروز در سال ۱۹۸۳ معرفی شد. این نسل از کرولا با حجم موتور ۱۸۳۹ سی سی و با کد E80 برای مدل سدان توانست رقیب سر سخت نسل پنجم شورولت نوا شود. در این زمان بود که سیستم انژکتور بصورت استاندارد برروی خودرو ها استفاده شد.

محور محرک بیشتر مدلها بجز مدلهای AE85 و AE86 به چرخهای جلو منتقل شد. برای مدل اسپرینتر نیز از کد شاسی AE 85 و AE 86 استفاده شد که البته در تمامی موارد بجز ظاهر بدنه و چراغها تفاوت چندانی نداشتند.

کرولا AE80

۱۰۱۰۱۰

 

AE85 Sprinter Levin

۱۱

Sprinter Tueno AE86

۲۲

نسل ششم ۱۹۸۷-۱۹۹۱

ماه می ۱۹۸۷ نسل ششم کرولا با کد E90 معرفی شد. بجز تعداد محدودی که ۴wd تولید شد، باقی کرولاها در این نسل از محور جلو برای چرخ محرک استفاده می کردند. تنوع موتور ها در این نسل زیاد شد که کم حجم ترین آن ۱٫۳ لیتر و پر حجم ترین آن ۲ لیتری بود. مدل Sprinter کرولا با نام Prizm در آمریکا فروخته می شد که البته در کانادا نیز با نام هولدن نوا (Holden Nova) عرضه شد.

کرولا E90

۳۳

مدل Prizm که در بازار آمریکا عرضه شد

۴۴

Holden Nova

۵۵

نسل هفتم ۱۹۹۱-۱۹۹۵

در سال ۱۹۹۱ کرولا دستخوش طراحان قرار گرفت و ظاهری ایرودینامیک تر و گردتر بخود گرفت. در این نسل بود که دیگر از کاربرات برای موتورهای کرولا استفاده نشد. کد شاسی این خودرو E100 نام گرفت.

۱۰

نسل هشتم ۱۹۹۵-۲۰۰۰

تولید نسل هشتم کرولا در می ۱۹۹۵ شروع شد. طارحی خودرو کمی تغییر داده شده بود اما نمایی از نسل قبلی در نمای بیرونی این خودرو همچنان وجود داشت. در سال ۱۹۹۸ برای بازار خارج از ژاپن از موتور ZZ-FE1 استفاده شد که داراس بلوک سیلندر و سر سیلندر آلومینیومی بود. کرولای نسل هستم نسبت به نسل قبلی خود سبک تر بود و برای بازار آمریکا، اروپا و آسیا طرح های متفاوتی در نظر گرفته شده بود.

نسل هشتم کروا برای آمریکای شمالی

۱۲

نسل هشتم کرولا برای اروپا و استرالیا

۱۳

سل هشتم برای آسیا و ژاپن

۱۵

نسل نهم ۲۰۰۰-۲۰۰۶

نسل نهم تویوتا در آگوست سال ۲۰۰۰ با تغییرات زیاد و نوآوری های در خور توجه برای ورود به قرن ۲۱ در ژاپن معرفی شد. از همین زمان بود که فیس لیفت تویوتا در منطقه آسه آن به نام کرولا آلتیس معروف شد و در ژاپن مدل استیشن آن به نام کرولا فیلدر شهرت یافت. تولید این نسل از کرولا تا اواخر سال ۲۰۰۶ در آسیا و تا سال ۲۰۰۸ در آمریکا ادامه پیدا کرد.

نسل نهم برای بازار آمریکا و آسیا

۱۶

نسل نهم کرولا برای بازار ژاپن، استرالیا و اروپا

۱۷

نسل دهم ۲۰۰۶-۲۰۱۲

این نسل با کد E140 معرفی شد که برای بازار ژاپن بدنه باریکتری نسبت به بازار های بین المللی داشت. سدان این نسل از کرولا با نام Axio و اسیشن آن نام فیلدر را همچنان حفظ کرده بود. همچنین در بازار آسه آن هم نام تجاری کرولا آلتیس حفظ شد.

 

نسل دهم کرولا برای بازار ژاپن

۱۸

نسل یازدهم ۲۰۱۲ تا کنون

نسل یازدهم و کنونی کرولا در می ۲۰۱۲ معرفی شد که دارای دو کد E160 برای بازار ژاپن و E170 برای بازار جهانی می باشد. کرولاهایی که برای بازار ژاپن طراحی شده اند دارای بدنه ای کچکتر هستند که امکان عبور از مناطق پرتراکم و کوچه های تنگ را راحت می سازد اما مدل هایی که برای بازار جهانی در نظر گرفته شده اند دارای بدنه و کابینی بزررگ تر می باشند.

 

نسل یازدهم کرولا برای آمریکای شمالی

۲۰

نسل یازدهم برای بازار جهانی

۲۱

نسل یازدهم برای ژاپن

۲۴

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 81
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 180
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 222
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,978
  • بازدید ماه : 3,978
  • بازدید سال : 75,143
  • بازدید کلی : 474,520
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو