loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 75 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)

پیشرانه

موتور 2 لیتری ام‌وی‌ام (دقیق‌تر 1971 سی‌سی) با 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور، از نظر اعداد و ارقام کاملاً مطلوب و خود را رقیبی نزدیک با زانتیا (135 اسب‌بخار قدرت، گشتاور 187 نیوتن‌متر، شتاب حدود 9.7 ثانیه - حداکثر سرعت 203 کیلومتر بر ساعت) و آوانته (140 اسب‌بخار، 182 نیوتن‌متر گشتاور، شتاب 9.1 ثانیه - حداکثر سرعت 206 کیلومتر بر ساعت) نشان می‌دهد اما شتاب اعلامی کارخانه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حدود 12 ثانیه و حداکثر سرعت 185 کیلومتر می‌باشد که نشان از عدم هماهنگی گیربکس با موتور و یا هدر رفت این قدرت تولیدی در خودرو دارد.

با این وجود هنوز هم برای یک خودروی 40 میلیونی قدرت و شتاب مناسبی است و احتیاجات راننده برای رانندگی عادی و روزمره را کاملاً برآورده می‌نماید. به عنوان مثال 530 در رقابت با برادر کوچکتر (اما هم قیمت با خودش) یعنی MVM315 موتوری بسیار قوی‌تر دارد و 315 علیرغم ظاهر به روز و اسپرتش شانسی برای رقابت در برابر این سدان بی‌ادعا نخواهد داشت. هرچند خودروهایی نظیر ال 90 و 206 تیپ 5 علیرغم موتور کوچک‌تر و اسب‌بخار پایین تر می‌توانند در شتابگیری با شما رقابت کرده و حتی جلو بیفتند اما در مجموع نگرانی خاصی بابت قدرت MVM530 وجود ندارد و همانطورکه گفته شد برای رانندگی خانوادگی (که هدف اصلی این خودرو سدان هم بوده) کاملاً رضایت بخش و مناسب است.

تجهیزات

معمولاً خودروهای چینی به داشتن تجهیزات زیاد نسبت به قیمت معروفند و این ویژگی به نوعی برگ برنده برندهای کم نام و نشان‌تر محسوب می‌شود، 530 هم از این قاعده مستثنی نیست، آینه‌ها و شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندوز، تهویه مطبوع خودکار، کیسه هوای راننده و سرنشین، سانروف برقی، ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل (ABS)، مه‌شکن، رینگ‌های آلومینیومی (که البته چندان هم اسپرت و زیبا نیستند ولی به هر حال نسبت به رینگ فولادی و قالپاق ظاهر بهتری دارند)، سنسور دنده عقب با نشانگر فاصله، نمایش مصرف سوخت لحظه‌ای، پخش سی دی MP3 با کلید کنترل روی فرمان، روکش صندلی چرمی و ... برای خودرویی در این رنج قیمت آپشن‌های مناسبی محسوب می‌شوند.


تجربه رانندگی

بعد از ورود به کابین 530 با فضایی بزرگ و جادار روبرو می‌شوید. هر چند سقف بلند این اتومبیل از زیبایی ظاهری آن کاسته اما به لطف همین سقف بلند، یکی از همکاران با قد 185 سانتیمتر به راحتی در صندلی جلو نشست در حالی که فضا برای سرنشین عقب همچنان مناسب بود. ادوات ساده و در دسترس هستند و تا حد ممکن از شلوغی کابین کاسته شده تا ظاهری ساده اما کارآمد در اختیار راننده قرار گیرد. رنگ روشن داخل خودرو به دلباز شدن فضای داخلی کمک کرده اما تمییز نگه داشتنش مثل رنگ‌های تیره آسان نیست، طلق روی آمپرها دودی است و مثل بسیاری خودروها از جمله ماکسیما با استارت زدن چراغ‌های پشت آمپر روشن و امکان مشاهده عقربه‌ها و اطلاعات مهیا می‌گردد. متاسفانه یک مشکل کوچک اما آزاردهنده در نشانگر اطلاعات تهویه مطبوع و آمپرهای 530 وجود دارد و آن اینکه نور محیط بیرون روی طلق منعکس شده و دید عقربه‌ها را کمی مختل می‌سازد. این حالت در عکس‌های گرفته شده هم مشخص است. یک اشکال کوچک دیگر مربوط به آفتابگیر سرنشینان جلو است که با ابعاد کوچکشان تنها نیمی از شیشه‌های جانبی جلو را در برابر تابش نور خورشید پوشش می‌دهند.

دنده را جا زده و شروع به حرکت می‌کنم، کلاچ بسیار نرم و دنده‌ها روان جابجا می‌شوند، دسته دنده کمی بلند بود که نمی‌توان به عنوان ایراد از آن یاد کرد اما به هر حال چندان ارگونومیک نیست، صدای موتور نرم است و در حد متعادل به گوش می‌رسد، به غیر از شیشه‌ی عقب که بدلیل بالا بودن صندوق دید چندان مناسبی ندارد راننده به جلو و اطراف تسلط کافی دارد، البته مشکل دید عقب نیز به کمک سنسورهای دنده عقب که بصورت فابریک روی خودرو نصب هستند تا حد زیادی مرتفع گردیده، کامپیوتر سفری ام‌وی‌ام امکانات زیادی ندارد، فقط مسافت طی شده و مصرف لحظه‌ای سوخت را نشان می‌دهد و خبری از میانگین مصرف و کیلومتر قابل پیمایش و میانگین سرعت و ... نیست. در مورد شتابگیری قبلاً صحبت شد و همانطورکه روی کاغذ هم می‌دانستیم شتاب و سرعت نسبت به حجم موتور و اسب‌بخار تولیدی کمی پایین‌تراز حد انتظار، اما برای رانندگی عادی و سبقت‌گیری‌های معمول کاملاً راضی کننده است و کمبودی از این حیث احساس نخواهید کرد.

سیستم تعلیق خودرو که در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع سیستم تعلیق کشنده چندگانه هستند عملکرد مناسب و نرمی دارند و در کنار فرمان بسیار روان این اتومبیل سواری توام با آرامش و راحتی را برای راننده و سرنشینان مهیا می‌سازند، اما همین نرمی زیاد فرمان و سیستم تعلیق من را برای سرعت‌های بالا و هندلینگ خوب دچار تردید کرد برای همین سرعت را افزایش داده و در چند پیچ تعادل این خودرو 1290 کیلو گرمی را مورد آزمایش قرار دادم، همانطور که حدس می‌زدم نرمی بیش از حد فرمان در سرعت‌های بالا حس خوبی به راننده القا نمی‌کند و تعادل خودرو هم با توجه به نرمی زیاد سیستم تعلیق چندان رضایت بخش نیست. 2 عدد از کمک‌های این MVM مثل بسیاری از ام‌وی‌ام‌ها بدلیل صدا و کوبش تعویض شده اما به گفته یکی از مسئولین نمایندگی این ایراد در خودروهای جدید تولیدی برطرف شده و گذر زمان می‌تواند این ادعا را تایید یا رد کند.
ترمزها که درهر 4 چرخ مجهز به ترمز دیسکی می‌باشند عملکرد کاملاً مناسبی دارند و حتی فکر می‌کنم با تعویض لاستیک‌ها با نوع مرغوب‌تر از این هم بهتر خواهند شد.

قبل از ترک اتومبیل نگاهی به صندوق عقب می‌اندازیم، از بیرون که به نظر خیلی بزرگ می‌آید و پس از باز کردن درب صندوق هم همانطورکه انتظار می‌رفت با فضایی جادار روبرو شدیم. در حقیقت از این نظر هم 530 یک خودروی کاملاً خانواده دوست می‌باشد و با آن می‌توانید وسایل زیادی با خود به سفر ببرید! ضمناً درب صندق عقب مکعبی شکل‌اش علیرغم ظاهر نه چندان جذاب، دهانه‌ی بزرگی دارد که برای قرار دادن اجسام حجیم بسیار کارآمد است.

سخن آخر

MVM530 خودرویی است خانوادگی و جادار که کیفیت نسبتاً خوب و لیست مناسبی از تجهیزات را به همراه قیمت مناسب گرد هم آورده اما به طور حتم برای جوانان بهترین انتخاب نیست زیرا از نظر شتاب، هندلینگ و طراحی خودرویی معمولی به حساب می‌آید و تمرکز سازنده روی خانوادگی بودن این خودرو آن هم در نهایت محافظه‌کاری بوده است. در هر صورت انتخاب‌ها در این رنج قیمتی محدود می‌باشد و باید گفت در یک جمع‌بندی کلی و در نظر گرفتن کلیه شرایط، MVM530 که در نمونه‌های دست دوم سالم از حدود 32 میلیون تومان تا صفر کیلومتر حدود 42 میلیون تومان قابل خریداریست، نسبت به قیمت خودرویی مناسب به نظر می‌آید.
در پایان از آقای مهندس محسن آذری که وقت و اتومبیل خود را در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند کمال تشکر را داریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 234
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 494
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 3,482
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 7,238
  • بازدید ماه : 7,238
  • بازدید سال : 78,403
  • بازدید کلی : 477,780
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو