loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 102 سه شنبه 09 تیر 1394 نظرات (0)

امکانات رفاهی و ایمنی

 


اولین معیار برای سنجش و نمره دهی به سطح ایمنی یک خورو، تعداد کیسه هوای ایمنی بکار رفته در داخل کابین است که تویوتا برای مدل جدید کمری کم و کسری نگذاشته و 2 کیسه هوا را برای راننده و سرنشین جلو بر روی داشبورد و فرمان، 2 عدد ایربگ پرده‌ای برای سرنشینان جلو و عقب، 2 عدد ایربگ زانویی برای راننده و سرنشین جلو و 4 عدد کیسه هوای جانبی را برای کلیه سرنشین‌ها مجموعاً به تعداد 10 کیسه هوا را برای خودرو در نظر گرفته که در کنار امکاناتی نظیر سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز ضد قفل ABS، افزایش دنده قدرت در ترمزهای ناگهانی (BA) و همچنین سیستم‌های پایداری همچون سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو بر روی سطوح لغزنده (TRC) و تکنولوژی توقف هوشمند خودرو (SST)، سطح بالایی از ایمنی را در کمری 2015 ارائه داده است.

برای راحتی بیشتر سرنشینان و استفاده بهتر آن‌ها از فضای داخلی کابین هم تویوتا به طور استاندارد یک صندلی برقی تنظیم شونده 8 حالته برای راننده و صندلی برقی دیگر 4 حالته را برای سرنشین جلو با روکش‌های چرمی و مجهز به گرم‌کن و همچنین یک سیستم صوتی JBL با یک مانیتور 7 اینچی لمسی مجهز به ورودی‌های USB، IPOD، AUX و بلوتوث با توانایی تشخیص صدا و پخش CD، MP3، AM و FM را به همراه 10 بلندگوی استریو در نظر گرفته است که می‌توان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو و صفحه نمایشگر چند منظوره با تکنولوژی شارژ بدون سیم تلفن همراه (QI Wireless Charging) و همچنین سنسورهای باران را هم در این مجموعه گنجاند.
تویوتا برای کمک به راننده در شرایط مختلف هم یک دوربین دید عقب، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSM)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب بازکن صندوق عقب و همچنین قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو را در جای جای خودرو به خدمت گرفته که تاثیر بسزایی در مدیریت بهتر و سطح رانندگی خودرو گذاشته‌اند.

از دیگر امکانات استاندارد خودرو هم به طور کل می‌توان به مواردی همچون سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایز، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، گِل پخش کن، آینه‌های کناری برقی، کولر با دریچه عقب، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، صندلی عقب تاشو با جای دست، ترمز پارک (پدالی)، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آینه‌های بکناری و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، سانروف کشویی شیشه‌ای، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ مه‌شکن جلو، سنسور عقب و... اشاره کرد.


مشخصات فنی و پیشرانه

 


پیش از هر چیز، در این قسمت تویوتا برای خودروی هیبریدی خود طول 4848 میلیمتری، عرض 1821 میلیمتری و ارتفاع 1470 میلیمتری را با فاصله بین دو محور 2726 میلیمتری در نظر گرفته که در مدل تست شده توسط ما یعنی مدل XLE به طور استاندارد بر روی چرخ‌های خودرو ترمزهای دیسکی جلو خنک شونده و عقب دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در پشت رینگ‌های 17 و 18 اینچی آلومینیمی با ابعاد لاستیک 55/215 نصب شده که پس از عمل ترمزگیری خودرو را در مسافتی کمتر از 40 متر در سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به زمین میخکوب می‌کند. برای سهولت در استفاده و هدایت خودرو و کاهش نیروی وارد شده از سوی راننده هم تویوتا سیستم فرمان برقی همراه با تنظیم دستی تلسکوپی و برای راحتی بیشتر سرنشینان هم بر روی هر دو محور خودرو سیستم تعلیق مستقل مک فرسون را نصب کرده است.

در قسمت اصلی خودرو یعنی قسمت مولد قدرت هم تویوتا برای مدل XLE یک پیشرانه احتراقی 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه DOHC مجهز به سیستم زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها VVT-i را به همراه یک موتور الکتریکی 650 ولتی تغذیه شده توسط باطری‌های HV هیبرید نیکل متال را انتخاب کرده که پیشرانه 2500 سی‌سی درون سوز با مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتری در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده که به طور مستقیم سوخت مصرفی آن از یک مخزن سوخت 64 لیتری تامین می‌شود، به تنهایی با رساندن دور موتور به 6000 دور بر دقیقه حداکثر 178 اسب‌بخار قدرت و در دور موتور 4100 دور بر دقیقه نیز حداکثر 170 نیوتن متر گشتاور را در اختیار خودرو قرار می‌دهد که با ترکیب نیروی آن با موتور اکتریکی دوم، قدرتی حدود 200 اسب‌بخار به دست می‌آید که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک الکترونیکی انتقال متداول e-CVT پس از سازماندهی، روانه چرخ‌های محرک خودرو می‌شود تا خودروی 1580 کیلوگرمی را در کمتر از 8 ثانیه به حداکثر سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.


تجربه رانندگی

 


بالاخره کلید را چرخانده تا پیشرانه هیبریدی این چشم بادامی جدید را روشن کنیم. اولین موضوعی که جالب به نظر می‌رسد این است که اگر باطری‌ها شارژ کافی داشته باشند، پس از روشن شدن موتور هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد(!) و تنها چند چراغ روشن می‌شود. یعنی در حقیقت این یک اتفاق عادی است و موتور روشن شده ولی در حالت برقی در حال کار است و لذا صدایی از موتور خارج نمی‌شود، البته اگر چند دقیقه به همین صورت صبر کنید با اتمام شارژ باطری‌ها موتور بنزینی خود به خوب روشن شده تا باطری‌ها شروع به شارژ شوند.
موضوع جالب دیگری که در این خودرو وجود دارد استفاده از یک دورشمار متفاوت مخصوص خودروهای هیبریدی است که به جای استفاده از دورهای مختلف موتور، حالت‌های مختلف موتور از جمله حالت اقتصادی و استفاده از دو موتور بنزینی و الکتریکی و یا استفاده از تمامی قدرت موتورها روی آن نشان داده شده است.

دنده را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. خودرو بسیار آرام و بدون سر و صدا به راه می‌افتد. باید اعتراف کنیم که قدرت تولیدی این پیشرانه بسیار عالی است و 200 اسب‌بخار به خوبی از پس این جثه برمی‌آیند و کاملاً راضی کننده است به طوریکه در تمامی طول تست، خود را همیشه آماده شتاب‌گیری نشان می‌داد و با اشاره‌ای به پدال گاز این اسب‌های ژاپنی نیروی خود را رها می‌کردند که این موضوع را باید مزیتی غیرقابل چشم‌پوشی در مقابل حریفان بدانیم.

اما بگذارید یک موضوع دیگر را که شاید کمی برای بعضی ناراحت‌کننده باشد بگوییم. زمانیکه با یک خودروی هیبریدی سر و کار داریم در بسیاری از مواقع موتور الکتریکی در جریان است و خودرو بدون هیچ سر و صدایی حرکت می‌کند که برای تصوری بهتر از این وضعیت فکر کنید با خودرویی که خاموش و خلاص است در حال رانندگی هستید! همین موضوع شاید بعضی جوانان را کسل کند زیرا برای خودرودوستان همین که صدای موتور را بشنوند و با کمی فشردن گاز برای خودروهای اطراف خودی نشان دهند موضوعی جدی تلقی می‌شود! ولی باید گفت که این مسئله آنچنان نیست که بخواهد تصمیم شما را از خرید آن منصرف کند و بیشتر برای دانستن وضعیت آن بازگو شده است.
اما هر آنچه باشد، درست است که کمری هیبریدی در بسیاری از مواقع آرام و بی‌صدا کار می‌کند اما با فشردن پدال گاز می‌توانید 200 اسب آن را به چرخ‌ها منتقل کنید و مطمئن باشید که نه تنها صدایی غرض موتور بلند می‌شود و می‌توانید از آن لذت ببرید بلکه با این توان کم‌نظیر بین حریفان تمامی سدان‌های متوسط این سگمنت را به زانو در خواهید آورد.

جوایز و افتخارات تویوتا کمری طی سال‌های 2014 الی 2015

 


جوایز دریافتی تویوتا کمری و موفقیت‌های کسب شده توسط این خودرو نیز حد و مرزی ندارد، اما برترین آن‌ها که توسط سازمان‌های استاندارد و وبسایت‌های معتبر بررسی خودرویی و خرید و فروش خودرو منتشر شده است به شرح زیر است:
- انتخاب هوشمندانه در انتخاب برند با توجه به هزینه پرداختی توسط اینتل چویس (IntelliChoice)
- انتخاب هوشمندانه در انتخاب خودروی اقتصادی با مصرف سوخت کم توسط اینتل چویس
- انتخاب هوشمندانه در انتخاب خودرو با کمترین هزینه نگهداری توسط اینتل چویس
- جایزه بهترین ارزش فروش در کلاس سدان توسط وبسایت خرید و فروش خودرو KBB.COM
- محبوب‌ترین خودروی سدان مطابق با اقشار پر جمعیت متوسط جامعه توسط وبسایت Edmunds.com
- تردد بیش از 90 درصد تویوتا کمری‌های فروخته شده در 10 سال اخیر با سلامت کامل در جاده‌ها
- پرفروش‌ترین خودروی سدان در سگمنت خود طی 12 سال اخیر

قیمت و نتیجه‌گیری

 


هم‌اکنون ایرتویا قیمت قطعی تویوتا کمری را اعلام کرده و آن را در تعدادی محدود با قیمت 189 میلیون و 500 هزار تومان پیش فروش می‌کند. موعد تحویل این خودرو نیز 90 روزکاری است.
با این قیمت باید گفت که کمری هیبریدی نه تنها از نظر ظاهری و فنی، بلکه از نظر قیمتی نیز کاملاً رقابتی با حریفانی همچون هموطنی خود یعنی هوندا آکورد، هیوندای سوناتا که نسل جدید آن با چهره‌ای متفاوت به تازگی وارد بازار شده، کیا اپتیمای پرفروش و محبوب و رنو سفران اروپایی و با کیفیت است و از همینجا باید این خودرو را مدعی سرسخت قهرمانی در این کارزار سخت بدانیم!
در نهایت باید گفت که وجود خودروهای هیبریدی در سراسر دنیا و شهرهای شلوغ، امری عادی و راه‌حلی مناسب محسوب می‌شوند و با تسهیلاتی که دولت (اگرچه بسیار اندک) برای اینگونه خودروها در نظر گرفته، حال باید واردکنندگان نیز از این فرصت استفاده کرده و بعد از کمری و پریوس، هیبریدی‌های دیگر نیز مانند هوندا آکورد هیبریدی، هوندا سیویک هیبریدی و یا هیوندای سوناتای هیبریدی را وارد بازار داخل کنند تا نه تنها از مصرف سوخت کم آن‌ها، بلکه از تولید آلایندگی بسیار پایین اینگونه خودروها بهره ببریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 62
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 146
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 173
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,929
  • بازدید ماه : 3,929
  • بازدید سال : 75,094
  • بازدید کلی : 474,471
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو