loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 73 سه شنبه 09 تیر 1394 نظرات (0)

مقدمه


\"ماشین فقط شاسی بلند\"! احتمالاً شما هم این جمله را از زبان برخی افراد شنیده باشید.در این روزها که بازار SUV و CUV ها از داغی گذر کرده و به مرز سوختن رسیده!
تب و تابی که اصول عجیبی برای بازار خودرو و مردم رقم زده، مثل اینکه هر خانواده باید حداقل یک شاسی بلند داشته باشد یا اینکه ماشین شاسی بلند یک کلاس دیگه‌ای داره!
اینکه چرا به این نقطه رسیده‌ایم خیلی مهم نیست. کاری است که شده! شاید علتش هیجان این کلاس خودرویی است یا حس برتری که از لحاظ روانی به راننده آن می‌دهد. بهر ترتیب...
این تب و تاب موجب شد تا ما به سمت یکی از خودروهای کم‌اقبال این سگمنت برویم: جیلی X7. اگر قصد خرید SUV صفر کیلومتر در بازه قیمتی 100 میلیون تومان را داشته باشید X7 قطعاً یکی از گزینه‌های شما خواهد بود. خودرویی که گرچه سنگینی نام چینی بودن را به دوش می‌کشد اما با ورود برندش به ایران نشان داد که تولیدات چین روی دیگری هم دارد!
عدم استقبال مناسب از این خودرو می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد که قطعاً یکی از آنها سیاست‌های اتخاذ شده توسط وارد کننده است، طراحی و قدرت فنی خودرو هم در این مهم بی‌تاثیر نبوده‌اند ولی از همه مهم‌تر رقبای این خودرو هستند! در حال حاضر قیمت این خودرو حدود 114 میلیون تومان است، بازه قیمتی که جولانگاه سدان‌های کوچک و متوسط کره‌ای و حتی فرانسوی است و البته با نیم نگاهی به بازار دست دوم متوجه خواهیم شد که چه گزینه‌های وسوسه انگیزی برایمان خودنمایی می‌کنند!
پس شاید اگر جیلران موتور قیمتی کمتر برای این خودرو در نظر می‌گرفت وضع و حال X7 به این بدی نبود و حتی با کمی خوش‌بینی از خودروهای موفق بازار محسوب می‌شد.
بهرحال امروز بر آن شدیم تا نقدی مختصر از این خودرو برایتان آماده کنیم.

معرفی و بررسی کیفیت

کمپانی جیلی یکی از 10 خودروساز بزرگ کشور چین است که فعالیت خود را از سال 1986 آغاز کرده و از لحاظ رشد سهام رتبه نخست در بین خودروسازان چین را داراست.
جیلران موتور، نماینده انحصاری جیلی در ایران، پس عرضه مدل EC7 و موفقیت چشمگیرش اقدام به واردات مدل X7 کرد. یک شاسی بلند شهری با طراحی خاص و البته تبلیغاتی نسبتاً وسیع!
X7 از یک موتور 2.4 لیتری به حجم دقیق 2378 سی‌سی با توان 162 تولید اسب‌بخار در 5700 دور در دقیقه و گشتاور 220 نیوتون متر در 4200 دور بر دقیقه بهره می‌برد. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه برعهده یک گیربکس 6 سرعته خودکار است.
\"\"
طراحی

در نمای جانبی خودرو طراحی کاملاً موزون و اصولی است. خطی نسبتاً عریض از ادامه چراغ عقب (که تا روی گلگیر آمده) شروع شده و تا گلگیر جلو و چراغ ادامه پیدا کرده است. خطی دیگر نیز در قسمت پایین درب‌های جلو و عقب کشیده شده که به نوعی نقش زه‌های منقرض شده‌ی روی دربها را بازی می‌کند. ترکیب این خطوط باعث ایجاد چندین حجم و زیبایی نسبتاً خوبی در قسمت جانبی بدنه خودرو شده است. اما قسمت شیشه‌ها و ستون‌ها نقطه عطف نمای جانبی است. نحوه اتصال شیشه‌ها هم به شکل لوزی با دو لبه گرد و دو لبه تیز نمایی خاص به آن بخشیده است. همینطور ستون‌های مشکی رنگ تداعی کننده مفهوم طراحی \"سقف شناور\" است. دستگیره‌های کرومی و رینگ‌های 17 اینچی 5 پره نیز به بهبود نمای جانبی کمک شایانی کرده است.
\"\"
نمای عقب خودرو جایی است که می‌توان روی آن بحث کرد! یعنی اینکه اصول طراحی در برخی قسمت‌ها رعایت شده و در برخی قسمت‌ها نه! عده‌ای آن را دوست دارند و عده‌ای آن را نمی‌پسندند.
چراغ‌هایی کوچک به شکل قطاع ربع دایره‌ای هستند که شاید برای این خودرو کوچک بنظر برسد. اما شکی نیست که در ایجاد چهره‌ای خاص و ساختار شکن نمره قبولی خواهد گرفت. اختلاف سطح درب پنجم با شیشه عقب هم قطعاً در این مهم بی‌تاثیر نبوده است. طراحی سپر کاملاً شکیل و بدون نکته خاصی صورت گرفته است.2 مه شکن را در خود جای داده که گرچه طراحی مناسبی دارد اما باتوجه به چراغ‌های کوچک خودرو کمی بزرگ بنظر میرسد. نمای کرومی پهن بالای پلاک نیز وظیفه هماهنگ کردن نمای عقب با نمای جانبی و جلوی خودرو را دارد.
\"\"
و اما نمای جلو...
تویوتا راو4 چینی! چراغ‌های جلو شباهت زیادی به راو4 نسل پیشین دارند و جیلی با دستکاری باقی قسمت‌ها سعی داشته تا بیننده را سردرگم کند! لبه‌ی کاپوت نوار نسبتاً پهن کرومی را به خود می‌بیند که با سایر قسمت‌ها همخوانی ایجاد کرده است. از دو سر این نوار کرومی دو خط به سمت ستون‌های A خودرو حرکت کرده و موجب ایجاد یک ذوزنقه حجیم روی کاپوت شده‌اند. در دو طرف این ذوزنقه محل اتصال گلگیر و ادامه کاپوت است. جلو پنجره پلاستیکی با لوگوی جیلی و دو مه‌شکن گرد در سپر نکات دیگر طراحی نمای جلویی است.
\"\"

تجهیزات

وقتی با خودرویی از شرق آسیا مواجه می‌شویم منتظر لیست بلند بالایی از تجهیزات و امکانات هستیم باید گفت که جیلی X7 هم همینطور است و از نظر آپشن در وضعیت مناسبی قرار دارد.
6 ایربگ سیستم‌های ABS و EBD محافظان سرنشینان در تصادفات هستند. البته جای خالی ESP بسیار حس می‌شود. تجهیزات ایمنی خودرو در وضعیت میانه قرار دارد. هرچند که تاکنون موسسه معتبری این خودرو را تست نکرده است اما می‌توان حدس زد که کسب سه یا چهار ستاره از EURO N-CAP برایش دور از دسترس نیست. امکانات رفاهی این خودرو الحق و الانصاف درجایگاه خوبی نسبت به سایر رقبا قرار دارد. کلید هوشمند ضد سرقت، فرمان تلسکوپی، تهویه خودکار، گرمکن، مموری و ماساژور صندلی جلو علاوه بر تنطیم برقی، روکش چرم و سیستم صوتی قدرمند. اینها تنها بخشی از امکانات X7 است.
تریم مشکی رنگ خودرو طراحی کاملاً ارگونومیک و البته زیبایی دارد. همه چیز سر جای خود است و خبری از دکمه‌های زیاد و گیج کننده نیست. در وسط کنسول یک مانیتور 8 اینچی قرار دارد که بالای آن خروجی تهویه مطبوع و ساعت قرار دارد. زیر مانیتور دکمه‌های تنظیمات صندلی و گرمکن شیشه و فلاشر قرار گرفته است. سیستم تهویه اتوماتیک این خودرو نیز در پایین‌ترین قسمت داشبورد قرار دارد که بنظر می‌رسد اگر کمی بالاتر بود راحتی کار با آن بیشتر می‌شد. در زیر کنسول و جلوی دسته دنده هم یک محفظه کوچک تعبیه شده که ما را به یاد پژو 206 های خودمان می‌انداخت!
در کنار دسته دنده هم خروجی AUX،IPOD،USB قرار داشت که در کنار دکمه قفل درب‌ها بود. فرمان سه شاخه با طراحی زیبا دارای دکمه‌هایی برای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل و ... بود. روکش چرمی فرمان از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و از در دست گرفتن آن احساس خوبی داشتیم. صفحه کیلومتر متشکل از 2 دایره که یکی سرعت و نشانگر سوخت باقیمانده را در خود جای داده بود و دیگری دور موتور و دمای آب رادیاتور را در خود دارد. کامپیوتر سفری هم در فضای بین این 2 دایره قرار گرفته بود. در مجموع می‌توان گفت اگرچه مجموعه آمپرها طراحی ساده و نسبتاً تکراری دارند اما قابل قبول و شیک هستند.
\"\"
روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی بود و کیفیت راضی کننده‌ای داشت. کیفیت مونتاژ بنظر مناسب می‌رسید اما نمی‌توان فعلاً در این باره قضاوت کرد چرا که هنوز X7 های بازار کم کارکرد هستند و مدت کمی از عمر آنها می‌گذرد. اما اجزای کابین این خودرو مستهلک نشده بودند و همانند روز اول بودند (به گفته صاحب خودرو).
اما یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر جیلی X7 بوده، در اولین سری خودروهای تحویلی در شرایطی خودروی سمت راننده باز نمی‌شد(!) و این موضوع بسیار باعث ناراحتی دارندگان آن شده بود به طوریکه مجبور بودند از درب سمت چپ از خودرو خارج شوند. البته این مشکل با مراجعه به نمایندگی رفع می‌شود ولی در همان ابتدا بازتابی نامناسب در بعضی مجلات خودرویی معروف داشت.

پیشرانه و تجربه رانندگی

خب وارد خودرو شدیم. دید نسبت به اطراف کاملاً مطلوب بود. آینه‌های جانبی بزرگ کمک می‌کرد تا خیلی زود به ابعاد خودرو عادت کنیم. سوییچ را چرخانده و استارت زدیم. لرزش محسوسی در ابتدای روشن شدن موتور توجهمان را به خود جلب کرد. ترمز دستی پدالی را آزاد کرده و دنده را در حالت D قرار دادیم. خودرو با کمی تکان و مکث شروع به حرکت کرد. سیستم تعلیق خودرو بسیار نرم و البته منطقی عمل می‌کرد به خوبی ضربات را جذب می‌نمود. ناگفته نماند که در دست اندازهای پیاپی گاهی خودرو حرکت عرضی هم داشت. صندلی‌ها بسیار راحت بودند و سرنشینان را به خوبی جذب می‌کردند. عملکرد فرمان کاملاً دور از انتظار بود. بطوریکه می‌توان گفت فرمان X7 سفت بود و راننده را خسته می‌کرد! عایق‌بندی اتاق هم بسیار عالی بود و حتی در دورهای بالا صدای کمی به اتاق نفوذ می‌کرد. البته خودرویی که در اختیار ما بود تنها 22000 کیلومتر کار کرده بود و نزدیک به 1 سال از عمر آن می‌گذشت.
و اما گیربکس؛ عملکردی کاملاً متوسط از خود به نمایش گذاشت. قدرت گیربکس خوب ولی تعویض دنده‌ها با تاخیر انجام می‌شد که این مساله هنگام سبقت یا در سربالایی‌ها بسیار به چشم می‌آید. اما در مجموع می‌توان نمره قبولی را به آن داد.

رسیدیم به مرحله شتابگیری؛ تا اینجا فراموش کرده بودیم که جیلی یک خودروی چینی است! اما این قسمت تست چینی بودن جیلی را حسابی برایمان یادآوری کرد!
ما در هر دو حالت DRIVE و دستی گیربکس شتابگیری را انجام دادیم و در بهترین حالت به عددی کمتر از 15.7 ثانیه برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نرسیدیم! پس متوجه شدیم که با خودروی کندی طرف هستیم.
ترمز؛ نقطه قوت X7 ترمزهایش هستند. بطوریکه در همان اوایل رانندگی با این خودرو متوجه می‌شوید که می‌توان به ترمزهایش اعتماد کرد. آنهم با خیال راحت!
طبق تستی که انجام دادیم X7 برای رسیدن به ایست کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند طی مسیر 34.5 متری بود که نتیجه ای فوق‌العاده برای این خودرو با این کلاس و سطح قیمتی است.

جمع بندی

جیلی X7 خودرویی با ظاهر خاص در کلاس SUV های شهری است که به هیچ وجه مورد استقبال قرار نگرفته است اما حرف‌هایی برای گفتن دارد. شاید دلیل عدم استقبال قیمت بالا یا نبود اعتماد به محصولات چینی گران قیمت است. به هر ترتیب X7 عملکردی نرم در همه قسمت‌ها (بجز فرمان) دارد که در کنار تجهیزات فراوان و همینطور قیمت کمتر نسبت به رقبا می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقمندان به خرید خودروی صفرکیلومتر باشد.
پس اگر برایتان صفر بودن خودرو مهم است و شاسی بلند راحت و آپشنال دوست دارید و علاقه‌ای به سرعت و شتاب در رانندگی ندارید،X7 می‌تواند گزینه مدنظر شما باشد.
در انتها از آقای حسین منصور کمال تشکر را داریم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند.

 

منبع: خودرو بانک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 98
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 382
  • آی پی دیروز : 412
  • بازدید امروز : 864
  • باردید دیروز : 641
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,245
  • بازدید ماه : 2,245
  • بازدید سال : 73,410
  • بازدید کلی : 472,787
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو