loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 194 پنجشنبه 26 شهریور 1394 نظرات (0)

بررسی هیوندای جنسیس کوپه 2015

 

چندین دهه از تولید اولین کوپه دیفرانسیل عقب می‌گذرد، بازار این خودروها تاکنون خودروهای موفقی مثل تویوتا سوپرا، نیسان 240SX و مزدا RX-7 را تجربه کرده است حالا با تسلط ماستنگ، کامارو و چلنجر بر بازار این کلاس، خودروهای دیگری مثل سایون FR-S و برادر دیگرش BR-Z نمی‌توانند سهم زیادی از بازار داشته باشند. اما داستان جنسیس از کجا شروع شد؟ نزدیک به شش سال قبل هیوندای تصمیم گرفت که خودرویی قدرتمند را به مجموعه ی خود اضافه کند تا در این بازار هم حضور داشته باشد. هیوندای با مبنا قرار دادن جنسیس سدان، خودرویی کوپه و دیفرانسیل عقب طراحی کرد. جنسیس سدان با بهترین سدان های آلمانی رقابت می‌کرد و هیوندای با تولید جنسیس کوپه از رقابت با ماستنگ و کامارو ابایی نداشت.

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec 3.8L

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec 3.8L


آخرین باری که با جنسیس کوپه رانندگی کرده بودم سال 2008 و قبل از تولید انبوه این خودرو بود حالا بعد از هفت سال وقتی هیوندای، جنسیس کوپه 3.8 لیتری R-Spec را برای یک هفته تست در اختیارم گذاشت نمی‌دانستم که باید از خودرو چه انتظاری داشته باشم. هیوندای با تمرکز بر خودروهای پرفروش سوناتا، الانترا و جنسیس سدان در حق جنسیس کوپه کم‌لطفی کرده است چراکه این خودرو رقیب و جایگزینی شایسته برای ماستنگ، کامارو و چلنجر محسوب می‌شود.
2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec


جنسیس در نسل اول با دو موتور چهار و شش سیلندر توربوشارژ تولید شد که به ترتیب با حجم 2 و 3.8 لیتری ارائه شدند. اما هیوندای در نسل‌های بعدی در حالی تولید مدل چهار سیلندر را متوقف کرد که رقیبان این خودرو یعنی کامارو و ماستنگ در همان حین موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ را به تولید رساندند.
2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec


خودرویی که آن را بررسی می‌کنیم مدل میانی جنسیس است. مدلی بین جنسیس 3.8 لیتری پایه و جنسیس 3.8 لیتری آلتیمیت. مدل R-Spec با ویژگی‌هایی مثل رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، سیستم تعلیق جاده ای تنظیم‌شده، ترمزهای برمبو، لغزش محدود دیفرانسیل عقب و صندلی‌های اسپرت همراه شده است.
2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec


موتور 3.8 لیتری این خودرو 348 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش سرعته دستی به‌صورت استاندارد بر روی مدل R-Spec قرار گرفته و سیستم انتقال قدرت 8 سرعته اتوماتیک نیز به عنوان اپشن در نظر گرفته‌شده است. این خودروبا توجه به حجم و قدرت بالایش، مصرف بالایی دارد و در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی 12.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند که مصرف در شهر به 14.7 لیتر و در جاده به 9.8 لیتر می‌رسد.
2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec Interior

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec Interior


اما رانندگی با این خودرو چگونه است؟ در مقایسه با جنسیس سدان که خودرویی شیک و با استایلی است، جنسیس کوپه شخصیت خام‌تری دارد اما این موضوع نشان می‌دهد که تولید خودرویی اسپرت با گیربکس شش سرعته دستی برای هیوندای کار ساده ای است. احتمالاً به خاطر استفاده از سیستم قدیمی هیدرولیک به‌جای سیستم الکتریکی جدید فرمان پذیری جنسیس کوپه خوب و مناسب شده است. با سیستم تعلیق مؤثر و ترمزهای برمبو همه چیز در خودرو تحت کنترل شماست و رانندگی مطمئنی خواهید داشت.
2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec Interior

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec Interior


باوجود موتور شش سیلندر 3.8 لیتری احتمالاً از خود می‌پرسید که چرا زمانی موتور 2 لیتری هم برای این خودرو موجود بود. با 348 اسب بخار نیرو با ضربه ای بر پدال قدرت زیادی تولید می‌شود که غرش این موتور و دور بالای آن جنسیس را خواستنی و دوست‌داشتنی می‌کند.
2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec


اما چند نکته ی منفی در مورد این خودرو
اگرچه جنسیس کوپه سواری لذت بخشی دارد اما ترجیح می‌دادیم که طراحی داخلی این خودرو مثل مدل سدان آن کمی لوکس‌تر و مدرن‌تر بود. جنسیس کوپه که یکی از مدل‌های قدیمی در مجموعه هیوندای محسوب می‌شود باید جلوه ی خوبی داشته باشد اما با باز کردن درب خودرو، بیشتر از هر چیزی پلاستیک سخت می‌بینیم که کابین خودرو را کم‌ارزش و بی‌کیفیت نشان می‌دهد. داشبورد طراحی خوبی دارد و استفاده از آن آسان است اما احساس خودرویی قدیمی را به شما القا می‌کند و این قضیه زمانی تشدید می‌شود که صفحه‌نمایش لمسی در کنسول وسط نباشد، البته مدل التیمیت این خودرو صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی دارد اما در مدل R-Spec خبری از این صفحه‌نمایش نیست. مثل سایر کوپه‌ها صندلی عقب جادار و کامل نیست اما دو سرنشین می‌توانند در صندلی‌های عقب برای مدت کوتاهی بنشینند.
2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec Interior

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec Interior


اگرچه جنسیس کوپه به‌اندازه‌ی ماستنگ و کامارو جذبه ندارد اما لیاقت توجه بیشتری دارد. این خودرو برای طرفداران کوپه‌های دیفرانسیل عقب سواری مفرحی دارد اما به دلایلی نامعلوم مشتریان از مشخصات این خودرو بی‌خبرند. بیاید امیدوار باشیم که هیوندای نسل جدید جنسیس را هر چه زودتر معرفی کند چراکه احتمالاً با حضور جنسیس سدان با موتور هشت سیلندر و حجم 5 لیتری در خیابان‌ها توجه بیشتری به این خودرو جلب می‌شود. جنسیس کوپه پایه قیمتی 26750 دلاری دارد که 895 دلار هزینه جابه‌جایی به آن اضافه می‌شود. قیمت این خودرو در مدل R-Spec به 29500 دلار می‌رسد.

 

  • 2015_hyundai_genesis_coupe_3_8_r-spec-11
  • 2015_hyundai_genesis_coupe_3_8_r-spec-08
  • 2015_hyundai_genesis_coupe_3_8_r-spec-09

منبع: thetorquereport
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 125
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 476
  • آی پی دیروز : 242
  • بازدید امروز : 858
  • باردید دیروز : 497
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9,458
  • بازدید ماه : 9,458
  • بازدید سال : 80,623
  • بازدید کلی : 480,000
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو