loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 241 شنبه 14 شهریور 1394 نظرات (0)
مرحله اول، هیوندای جنسیس کوپه یا تویوتا GT86؟


داستان رقابت

چند هفته ای بود که پی در پی مشغول تست و بررسی خودروهای زیر 100 میلیون تومان و اکثراً چینی بودیم و دیگر از این همه کیفیت و هیجان و لذت رانندگی خسته شده بودیم! لذا تصمیم گرفتیم در حرکتی انتحاری به یکباره به رده قیمتی بالاتری برویم و به کلی سدان های کسل کننده را فراموش کنیم و در عوض چند کوپه وحشی و هیجان انگیزی را تست کنیم که باعث شد نه تنها آدرنالین خونمان بالا رود، بلکه با چندین حرکت زیبا و دریفت و یک مقدار دود (البته خیلی بیشتر از "یک مقدار") کمی آدرنالین روی عکاسان خوب تیم نیز پاشیده شد و باعث شد هر کدام مایل باشند یک دوری با هر کدام از سربازان این مرحله بزنند! که البته هزینه چند حلقه لاستیک نیز روی دستمان گذاشت!
همچنین آنچنان کسل بودیم که تصمیم گرفتیم در این مرحله بهترین رنگ را برای تست انتخاب کنیم یعنی قرمز، رنگی که از نظر روانشناسی در راننده ایجاد هیجان و حس جنگندگی می کند و باعث می شود سریع تر از حالت معمول براند (بنا بر نظریه ای فلسفه قرمز بودن خودروهای فراری نیز همین است).
خودروهای ما آماده اند. یک عدد جنسیس کوپه قرمز رنگ با موتور حجیم 3.8 لیتری و در مقابل یک تویوتا GT86 قرمز با کوله باری از افتخاراتش. بگذارید از همین اول خیالتان را راحت کنیم که چنین مقایسه ای از بیخ(!) مشکل دارد و این موضوع را خودمان نیز می دانیم، مگر می شود دو خودرویی را با یکدیگر مقایسه کنیم که یکی مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری باشد و دیگری 4 سیلندر 2 لیتری؟ (لذا زحمت نکشید و در کامنت های زیر صفحه چنین موضوعی را به ما یادآوری نکنید!) ولی بالاخره و با کمی ارفاق در بازار ما این دو کوپه زیبا خودروهای اسپرتی هستند که جوانان ماجراجو باید یکی را انتخاب کنند و از نظر قیمتی (نمونه های دست دوم) نیز نزدیک به هم هستند. همچنین اصلاً در این مقایسه قصد نداریم همانند دیگر مقاله ها به بررسی و تست هر کدام همانند روال عادی بپردازیم و قصد داریم ببینیم در دنیای جوانان بالاخره کدام یک هیجان بیشتری را در رگ ها ترشح می کند و لبخند رضایت دلنشین تری را بر لب جوان پشت فرمان می نشاند.
پس از این توضیح کوتاه، اجازه دهید رقابت این دو آب نبات توت فرنگی قرمز رنگ زیبا ولی با کمی مزه تند را استارت بزنیم. سعی خواهیم کرد در هر قسمت از گفتن موارد کسل کننده ماننده تاریخچه و فلسفه وجودی هر خودرو و ... بپرهیزیم و رویه ای متفاوت را پیش بگیریم. پس با ما همراه باشید.

رجزخوانی

ابتدا مهدی با جنسیس کوپه قرمزش می آید که مدعی است اخیراً کل موتور را توسط نمایندگی عوض کرده (به دلیل اینکه به قول معروف آب و روغن قاطی کرده بود و سرسیلندرها تاب برداشته بود) و سربازی تازه نفس را به گود آورده است. جنسیس کوپه از همان اول که معرفی و وارد کشور شد حرف هایی برای گفتن داشت و در هر محفلی یک کارت برنده تمام عیار به نام حجم موتور داشت. پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری قدرتمندی که لشکر 306 اسبی را در هر جنگی به سوی حریف روانه می کند. این را می توانستیم در اولین حرکت جنسیس کوپه در روز مقایسه بفهمیم که غرش آن نشان از تشنگی این کره ای برای بلعیدن حریف ژاپنی خود در آن روز داشت. غرشی که با صلابت تمام تنها با یک نیش گاز به وجود آمد و لرزه ای بر اندام خیابان انداخت و بسیاری از ما را بر این فکر فرو برد که GT86 چگونه می خواهد از پس از غول پیکر 360 نیوتن متری عبور کند.

اما این پایان ماجرا نبود. بالاخره محمد رضا با تویوتا GT86 با یک کیت بدنه کامل رسید. او که می دانست قرار است یک رقابت نفس گیر را در آن روز داشته باشد، نه تنها شانه خالی نکرده بود بلکه از بدو ورود با چند حرکت دریفت زیبا چنان گرد و خاکی بپا کرد که اسب های جنسیسن کوپه کمی متفرق شدند و برای تدبیر شرایط به قلعه بازگشتند!

بالاخره کلیدهای هر دو خودرو را از صاحبان خوش برخوردشان می گیرم و به تست اولیه هر کدام می پردازم. اول از جنسیس شروع می کنیم.

جنسیس کوپه، غول پیکر نیرومند

پشت فرمان جنسیس کوپه می نشینم. طراحی داخل کابین و نحوه قرارگیری راننده پشت فرمان نشان از این دارد که باید آماده مهار یک خرس قدرتمند و بزرگ زیر پای خود باشید. با استارت آن این خرس از خواب بیدار می شود و تنها کافیست تا پای شما پدال گاز را لمس کند تا متوجه شوید که چرا آن را به یک خرس قدرتمند تشبیه کردم!
هیوندای جنسیس کوپه آنچنان قدرتمند است که در هر شرایطی می تواند سرنشینان را به صندلی بچسباند و اگر شیشه ها پایین باشد، مدل موهای ژل زده را کاملاً خراب کند. با کمی شیطنت سعی کردیم انتهای خودرو را از خط خارج کرده و مقداری لیز بخوریم که باید گفت با این همه اسب بخار و گشتاور اصلاً کار دشواری نیست و در هر شرایطی می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

یکی از نکات خوب جنسیس امکانات و تجهیزاتی است که روی آن نصب شده است. درست است که جنسیس کوپه خودرویی اسپرت است ولی هیوندای نیم نگاهی به استفاده شهری در این خودرو نیز داشته و از نظر تجهیزات رفاهی بکار گرفته شده خودرویی کامل به نظر می رسد و اگرچه موتوری بسیار نیرومند در این خودرو بکار گرفته شده اما همانند بعضی خودروها نیست که تنها به پیشرانه فکر کرده و راننده را از استفاده پایه ای ترین سطح تجهیزات رفاهی محروم کند.

اما نمی توان که فقط نکات خوب را تعریف کرد. جنسیس کوپه در دو مورد ضعیف است. اولین مشکل که احتمالاً همگی شما می دانید، مشکل ترمزهای آن است که در مدل های شرکتی بدون برمبو است و به واقع ضعیف هستند و یا بهتر بگوییم اصلاً ترمز خاصی ندارد لذا خیلی باید مواظب باشید، خیلی! موضوع دیگر بحث هندلینگ است، البته این را نمی توان به عنوان مشکل مطرح کرد و باید بگوییم که با این همه نیرویی که توسط موتور تولید می شود، شاید آنچنان کنترلی روی خودرو نداشته باشید به قول معروف به نسبت نیروی تولید شده خودرو در دستان شما نیست و این موضوع را زمانی بهتر متوجه می شوید که در پشت فرمان خودروهایی مانند پورشه 911 و یا بی ام و 335i بنشینید و قدرت هندلینگ آنها را با جنسیس کوپه مقایسه کنید.

GT86، اسب رام نشده

قبل از ورود به کابین GT86، ابتدا از طرح زیبای تویوتا و مخصوصاً بال زیبا و بزرگی که در عقب خودرو نصب شده بود لذت بردم و با قرار گیری پشت فرمان GT86 کاملاً متوجه شدم که داستان این خودرو کاملاً متفاوت است. جنسیس کوپه خودروی شهری است که روی آن قابلیت های یک خودروی اسپرت کار شده است ولی تویوتا GT86 خودروی اسپرتی است که سعی شده قابلیت های استفاده شهری نیز در آن وجود داشته باشد. نوع قرار گیری فرمان، دورشمارهای پشت فرمان، دسته دنده، صندلی ها و ... همگی نشان از این است که شما در یک خودروی کاملاً اسپرت و مسابقه ای نشسته اید و اگر با آن به عنوان خودروی روزمره استفاده کنید و از سوپرمارکت سر کوچه تان خرید کنید، به واقع ظلم بزرگی به آن کرده اید!

ژاپنی خوش استیل را استارت می زنم. دنده را در حالت D گذاشته و حرکت می کنم. ابتدا زوزه اگزوز رضایتم را جلب میکند و با چند حرکت متوجه می شوم که GT86 خودرویی کاملاً سر حال و فرز است. خودرو کاملاً در دستان راننده است و درست است که تعداد اسب های زیر سلطه شما نسبت به جنسیس بسیار کمتر است، ولی با این حال همگی آن ها گوش به فرمان تر از جنسیس هستند و در هر لحظه و شرایطی گوش به فرمان شما خواهند بود.

با اجازه صاحب خودرو سعی می کنیم کمی با این خودرو نیز شیطنت کرده و ببینیم که ادعای سازنده آن که گفته بود این خودرو مخصوص دریف ساخته شده، درست است یا خیر. لذا تمامی سیستم های کنترلی را خاموش کرده و دوباره شروع به حرکت می کنیم. با این شروع حرکت تازه باید گفت که تازه متوجه شدیم چرا GT86 اینقدر معروف شده و این همه تعریف و تمجید از آن برای چه بوده است. در یک جمله ساده باید بگویم که تویوتا GT86 تنها برای دریفت ساخته شده و این کار را به خوبی و راحت تر از آنچه فکر کنید انجام می دهد. همچنین عملکردش در حین دریفت آنچنان خوب است که به راحتی می توانید آن را مثل بازی های کامپیوتری کنترل کنید بدون اینکه خم به ابرو بیاورد و به سادگی چنان گرد و خاکی بپا کنید که کسی به فکر اسب بخار و حجم موتور و این حرف ها نباشد! باور نمی کنید؟ پس فیلم زیر را حتماً ببینید:


درست است که این خودرو و قدرت دریفت آن خیلی لذت بخش است ولی اجازه دهید همانند جنسیس کوپه موارد بد آن را هم بگوییم. اول از همه همان موضوع استفاده شهری از آن است. شاید با صندلی های عقب تقریباً بدون استفاده، ارتفاع کم و سیستم تعلیق آن استفاده چنین خودرویی برای شهر آن هم با چاله های بی شمارش کمی روی اعصاب باشد!
موضوع دیگر در مورد پیشرانه آن است. در حقیقت همانطورکه می دانید و مطمئن هستم در دیگر مقاله ها خوانده اید، خروجی گرفتن 200 اسب بخار از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بدون استفاده از هیچ گونه توربو و یا سوپر شارژی شاهکاری محسوب می شود که هر خودروسازی قادر به آن نیست. ولی اگر راستش را بخواهید هر چقدر GT86 در زمینه دریفت عالی و بی نقص عمل می کند، در زمینه شتاب و با توجه به چهره و بدنه ای که دارد کمی ناامیدکننده است و شاید کندتر از آن چیزی باشد که باید باشد! البته صدای زیبای اگزوز و عملکرد بی عیب شیفرهای پشت فرمان کمی این درد را التیام می دهد.

شتاب

یکی از موضوع هایی که برای جوانان اسپرت سوار مهم است، کَل کَل های خیابانی است (که خودروبانک اصلاً توصیه نمی کند!). این که وقتی پشت یک چراغ قرمز در کنار یک خودروی اسپرت دیگر قرار می گیرید و با کمی بالابردن دور موتور و به رخ کشیدن صدای اگزوز، حریف را به جنگی کوتاه دعوت می کنید، بالاخره کدام یک برنده هستند و با خودروی خود تا چه حدی از چنین رقابت هایی پیروز بیرون می آیید؟

البته این ماجرا دو حالت دارد، و آن اینکه این رقابت پا به پا چند متر طول می کشد؟ 100 متر و یا 400 متر؟ لذا ما دو تست از خودروهای قرمز رنگمان گرفتیم. یکی شتاب صفر تا صد و دیگری یک درگ 400 متری نفس گیر.
ابتدا از شتاب صفر تا صد شروع می کنیم. قبل از شروع شتاب اجازه دهید به شما بگویم که خوشبختانه در این تست ها به لطف صاحبان خودرو و برخلاف فیلم تست هایی که هر ماه از خودروهای بازار روی سایت قرار می دهیم، در تست شتاب گیری لانچ نیز کردیم و کمی به خودرو فشار آوردیم تا بتوانیم به عددی واقعی تر برسیم.
پس ابتدا این دو فیلم زیر از شتاب گیری هر کدام را ببینید تا با هم صحبت کنیم.
فیلم شتاب گیری هیوندای جنسیس کوپه:



فیلم شتاب گیری تویوتا GT86:


شاید نتیجه بدست آمده مخصوصاً در مورد GT کمی ناامید کننده بود البته این موضوع را محمدرضا قبل از شروع به ما گوشزد کرده بود. همانطورکه دیدید، در تست شتاب گیری تویوتا GT86 توانست در عرض 9.27 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و در مقابل هیوندای جنسیس کوپه در عرض 8.07 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت رسید.
خوب پس باید گفت بالاخره آن کارت برنده جنسیس کوپه اینجا هم به کار گرفته شد و در حقیقت برتری کاملی را نسبت به GT86 داشت. البته انتظاری جز این نیز نداشتیم.

درگ

مگر می شود دو خودروی کوپه اسپرت را کنار یکدیگر تست کنیم و یک درگ مردانه را برگزار نکنیم؟ پس هر دو خودرو را در کنار یکدیگر قرار داده و در محیطی کاملاً کنترل شده (و نه در خیابان!) هر دو خودرو را در مسیری 400 متری به چالش کشیدیم. البته باید گفت که نتیجه درگ از همان ابتدا هم معلوم بود ولی خوب جوان است و یک دنیا هیجان! بالاخره باید درگ را برگزار می کردیم!
فیلم درگ:


همانطورکه در فیلم دیدید، از همان ابتدا هیوندای جنسیس کوپه قدرت پیشرانه حجیم و قدرتمند خود را به رخ ژاپنی ما کشید و آن حرکت دریفت اول GT86 را در این قسمت جبران کرد.

تمام شد؟

بعد از یک روز خوب در کنار دوستانی اهل دل و تست خودروهایی زیبا، مدرن و البته اسپرت، باید گفت که هیوندای جنسیس کوپه خودرویی است که با توجه به پیشرانه قدرتمندی که دارد، برای مسیری مستقیم و طولانی حرف اول و آخر را می زند و شاید بسیاری از خودروهای گران قیمت تر آلمانی نیز نتوانند از پس آن در مسیر مستقیم برآیند. در مقابل تویوتا GT86 از ریشه خودرویی متفاوت و با هدفی دیگر ساخته شده و قابلیت های دریفت آن در سطحی است که تا پشت آن ننشسته و کمی با آن بازی نکنید، باور نمی کنید، ولی اگر GT86 دارید بهتر است در پشت چراغ قرمز خیلی سر به سر جنسیس کوپه نگذارید و در عوض در سر پیچ ها کمی دود راه بیندازید تا حساب کار دستش بیاید.

درست است که رقابت این دو از اول رقابتی ناعادلانه بود، ولی باید برنده این رقابت را با توجه به حجم موتور و قدرت بالایی که دارد و نتیجه شتاب و درگی که داشتیم، هیوندای جنسیس کوپه بدانیم و فعلاً در این سری از رقابت ها این دو عامل را ملاک برنده و یا بازنده بودن هر خودرو خواهیم دانست. با تمام این تفاسیر، اگر از خود شخص من در آخر بپرسید کدام را انتخاب می کنم، بی شک می گویم: تویوتا GT86 با چند حلقه لاستیک اضافه!
اما این پایان ماجرا نیست و قرار نیست همانند دیگر مقاله ها کار را همین جا به اتمام برسانیم، بلکه حال که جنسیس کوپه از پس حریف ژاپنی خود برآمده باید به مرحله بعدی برود و با غول بعدی مسابقه دهد، خودرویی آلمانی که از هر لحاظ کامل و بی نقص است و نمی توان هیچ ایرادی از آن گرفت.
فکر می کنید غول مرحله بعدی چه خودرویی است؟ آیا سرباز کره ای خوشحال از برد این مسابقه می تواند از آلمانی خوش نام و نشان مرحله بعدی عبور کند؟ آیا در شتاب گیری و درگ 400 متر می تواند کماکان حجم موتور خود را به رخ آن بکشد؟ پس با ما همراه باشید، در روز سه شنبه همین هفته مرحله دوم از این مسابقه سریالی را در همین سایت مشاهده کنید.
در آخر از دوستان بسیار خوبمان آقایان مهدی بابایی مالک خودروی هیوندای جنسیس کوپه، محمدرضا علی نیا مالک خودروی تویوتا GT86، کاظم احمدی، بامداد صفائیان، ساقی غفاری، مهبد سائسی و مهراد طریقتی که شرایط را برای انجام این تست نفس گیر و جذاب فراهم کردند کمال تشکر را دارم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 233
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 470
  • آی پی دیروز : 264
  • بازدید امروز : 1,457
  • باردید دیروز : 665
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,213
  • بازدید ماه : 5,213
  • بازدید سال : 76,378
  • بازدید کلی : 475,755
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو