loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 88 سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

اصولاً هرچیزی نام مقایسه به خود می‌گیرید جذاب می‌شود. مثل مقایسه بارسلونا با رئال، مثل مقایسه بنز با بی‌ام‌و، مسابقه درگ که جنبه‌ای مقایسه‌ای پیدا می‌کند و از این دست مقایسه‌ها. ولی یکی از جذاب‌ترین آن‌ها را می‌توان مقایسه دو خودروی آفرودی با یکدیگر قلم داد کرد که برای بالا رفتن از یک سربالایی تند، مقابل یکدیگر قرار گرفته و برای کم کردن روی رقیب خود تلاش می‌کنند.
در مقایسه‌ای که بین دو خودرویی کیا اسپورتیج و بی ام و X6 صورت پذیرفته، شاهد تقلای این دو خودرو برای صعود از یک سربالایی تند گلی هستیم. اگر اسم این کار را آزمون بگذاریم، می‌توان گفت که در این آزمون هرکدام از خودروها تا نصف راه صعود کرده و سپس رانندگان پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارند تا مقدار سطح کشش آن‌ها در سرازیری سنجیده شود. سپس در همان حالت (فعال بودن سیستم کشش و جلوگیری از حرکت رو به عقب در سرازیری‌ها) و پس از یک ایست دوباره شروع به حرکت کرد و این شیب را ادامه داد.
اصل بحث ما در این مقاله بر روی محتوای این ویدیو خواهد بود. هر چند می‌توان به صورت بصری این مقایسه را تماشا کرد، ولی ترجیحاً نیاز به یکسری توضیحات هم دارد. خب، اول از همه کیا اسپورتیج با سیستم چهارچرخ متحرک خود که شرکت سازنده مانورهای زیادی بر روی آن داده و برای جلب مشتری، به بهترین بودن آن در نوع خود اشاره داشته است، شروع به بالا رفتن از تپه می‌کند. از همان ابتدای حرکت شاهد هرزگردی چرخ‌های خودرو تا میانه راه هستیم و با وجود تقلای راننده برای بالا رفتن، می‌بینیم که بدون پیشروی، چرخ‌ها همچنان در حال چرخیدن هستند، تا اینکه پا از روی پدال گاز برداشته شده و خودرو به آرامی به پایین حرکت می‌کند. هر دو راننده سعی می کنند تا با نگه داشتن خودرو در قسمت پر شیب و شروع به حرکت دوباره قابلیت و توانایی سیستم 4WD را بسنجند.
پس از کیا اسپورتیج نیز بی ام و X6 با سیستم متحرک چهارچرخ xDrive خود تا میانه راه را رفته و سپس چرخ‌ها طبق انتظارات کاملاً قفل می‌شوند تا از حرکت رو به پایین خودرو جلوگیری شود، ولی به دلیل لغزنده بودن سطح مسیر همانند اسپورتیج ولی کمتر از آن شاهد پایین آمدن خودرو هستیم. پس از توقف کامل بی ام و در قسمت پر شیب، مجدداً موتور بی ام و که توسط سیستم Auto Start/Stop خاموش شده بود، روشن می شود و مسیر خود را برای صعود از تپه بدون هیچ گونه عقب گردی ادامه می‌دهد و در حقیقت از این تست بسیار سربلندتر از اسپورتیج بیرون می آید.
در انتها به چند نکته اساسی می‌‌رسیم. اول از همه اینکه سیستم‌های چهارچرخ متحرک بی ام و همان xDrive است که چندی پیش هم شاهد رقابت آن با سیستم چهارچرخ محرک کواترو آئودی و شکست دادن آن بودیم، البته در شاسی بلند‌های استاندارد که قابلیت آفرودی هم داشته باشند سیستم محرک بی ام و اثرگذار خواهد بود، در غیر این صورت جیپ رانگلر را می‌توان سلطان آفرودکاران نامید و شاید اصلاً این سیستم در مقابل دیگر خودروهایی که مخصوص آفرود هستند مثل جیپ، هایلوکس یا FJ کروزر، آنچنان حرفی برای گفتن نداشته باشد. دوم اینکه نوع لاستیک‌ها برای انجام چنین کاری هم مهم است و می توان لیز خوردن هر دو خودرو را به گردن نوع لاستیک ها نیز بیندازیم ولی نمی توان خدشه ای به عملکرد سیستم xDrive گرفت. در نهایت و سوم اینکه شرکت خودروسازی هیوندای با تمام پیشرفت هایی که داشته و فروش قابل توجه در سال های اخیر، هنوز خیلی راه دارد تا به پای تکنولوژی‌های بزرگان صنعت خودروسازی برسد ولی قطعاً با توجه به راهی که اخیراً توسط این کمپانی سیر شده شاهد هر چه نزدیک تر شدن این خودروساز به سطح اول جهانی هستیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 96
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 378
  • آی پی دیروز : 412
  • بازدید امروز : 854
  • باردید دیروز : 641
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,235
  • بازدید ماه : 2,235
  • بازدید سال : 73,400
  • بازدید کلی : 472,777
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو