loading...
Gourp CARSTAR
کـــــــــــــــــــــــــــــــــار اســــــــتار / GOURPCARSTAR

http://s7.picofile.com/file/8254439926/carstar.gif

            ایــــــــمیل مـــــا  >>> carstar.ml@inbox.ru

Gourp CARSTAR بازدید : 115 سه شنبه 03 شهریور 1394 نظرات (0)

همانطورکه گفتیم در کیت F Sport از خطوط شکسته و تیز بیشتری استفاده شده و طرح سپر جلو بسیار زیبا شده است و ورودی هوای بکار رفته در آن جذاب و دلرباست. همچنین در این کیت در شبکه ورودی جلو به جای خطوط عمودی (به صورت استاندارد) از شبکه های ریزنقشی استفاده شده که به زیباتر شدن این قسمت کمک کرده است.

اگر راستش را بخواهید، درست است که اختلاف ظاهری مدل استاندارد با کیت F Sport آنچنان زیاد نیست، ولی همین تغییرات کوچک به صورت ناخودآگاه خودروی شما را جدی تر و خشن تر از حالت معمولی نشان می دهد و به نظر ما اگر قصد خرید این خودرو را دارید، ارزشش را دارد (جدا از بحث فنی) که کمی بیشتر سر کیسه را شل کنید و مدل کیت F Sport را بخرید.

F Sport چه فرقی می کنه؟

اگر خاطرتان باشد سال گذشته بود که لکسوس GS250 با کیت F Sport را تست کردیم و در آن مقاله مفصل فرق مدل های F Sport با مدل های استاندارد را توضیح دادیم، ولی از آنجاییکه پیدا کردن آن مقاله و خواندن آن کار بسیار وقت گیر و دشواری است و از حوصله بسیاری از ما خارج است، خلاصه آن را همینجا تکرار می کنیم.
اول از همه که F Sport در لکسوس مثل M در بی ام و، و یا AMG در مرسدس بنز است. حال در لکسوس، اگر کیت F Sport نصب باشد، چهره آن کمی خشن تر شده و به عنوان مثال سپر جلو تغییر کرده و در آن از خطوط تیز و شکسته بیشتری استفاده شده است. همچنین ورودی هوای جلو تغییر کرده و به جای خطوط موازی افقی، از یک ورودی هوای یک تکه مشبک استفاده شده است.

همچنین سیستم تعلیق مدل F Sport کمی اسپرت تر شده و اگر حالت رانندگی را به Sport+ تنظیم کنیم (مدل استاندارد اصلاً Sport+ ندارد)، تعلیق کمی خشک تر و اسپرت تر شده و هندلینگ خودرو را بهبود می بخشد.
همچنین چند تغییر بسیار کوچک دیگر در ظاهر و داخل خودرو اعمال شده تا ظاهر آن کمی خشن تر و جدی تر از حالت معمولی باشد و روی بعضی قسمت ها از جمله زیر غربیلک فرمان F Sport حک شده است.

چه تجهیزاتی روی IS نصب شده؟

معمولاً تجهیزات و امکانات نصب شده روی خودروهای لکسوس از بالاترین سطح در هر سگمنتی هستند و لکسوس IS هم از لیست بلندی از تجهیزات مدرن سود می برد.
انتخاب نوع رانندگی به سه حالت اکو، نرمال و اسپرت، سیستم‌های پایداری VSC، کنترل لغزش خودرو TRC، سیستم مدیریت کنترل پویا VDIM، سیستم کمکی در سربالایی HAC، آینه الکتروکرومیک، سانروف و ... تنها بخشی از تجهیزات نصب شده روی این خودرو هستند و برای مشاهده لیست کامل تجهیزات بکار رفته به صفحه مشخصات فنی لکسوس IS250 مراجعه کنید.

موتورش چیه؟

در حالت کلی لکسوس IS سه مدل دارد: یکی مدل IS250، دیگری IS350 و در آخر IS300h. از قوی ترین شروع می کنیم که کمی هیجان را زیاد کنیم! مدل IS350 به پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری مجهز شده که می تواند حداکثر 310 اسب بخار و 376 نیوتن متر را به چرخ های عقب منتقل کند. با این نیرو می توانید به راحتی با لمس پدال گاز دود حاصل از جویدن آسفالت توسط چرخ ها را در آینه وسط نگاه کنید و از آن لذت ببرید! البته به لطف ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500سی سی، فعلاً از این کارها خبری نیست!
برویم سراغ مدل IS250 یعنی همین مدل هایی که ما در ایران داریم. در این خودرو پیشرانه 6 سیلندری به حجم 2.5 لیتری نصب شده که دقیقاً 2494 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 204 اسب بخار در 6400 دور و 251 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه را تولید کند.

اجازه دهید در مورد یک موضوع همین جا صحبت کنیم. یکی از رقیبان اصلی لکسوس IS250، بی ام و سری 3 است که این روزها در دو مدل 320i و 328i عرضه می شود. هر دو مدل عرضه شده به موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز شده اند و با توربوهای نصب شده به ترتیب 184 اسب بخار و 245 اسب بخار توانایی تولید قدرت دارند یعنی به صورت ساده لکسوس IS250 بین این دو قرار می گیرد. لذا اگر این خودرو را سوار هستید و یک بی ام و سری 3 را در خیابان دیدید، ابتدا کمی سرعت را کم کرده تا از پشت و با خواندن عدد ثبت شده متوجه شوید که نسخه 320 است یا 328 که اگر 328 بود بهتر است کاری به آن نداشته باشید و با لبخندی شیک(!) اجازه دهید راهش را برود ولی اگر 320 بود می توانید برایش کمی شاخ و شانه بکشید و آن را به مبارزه دعوت کنید! البته نه در خیابان و با به خطر انداختن جان مردم!

شاید بعضی ها بگویند که 6 سیلندری و 2.5 لیتری و تنها 204 اسب بخار؟ باید گفت درست است که این میزان نیروی تولید شده نسبت به 328i که دارای موتور 4 سیلندر 2 لیتری توئین توربو شارژ است و می تواند 245 اسب بخار را تولید کند بسیار کم است، و مطمئناً لذت و قدرتی که این آلمانی مشهور می دهد بسیار بیشتر از IS است ولی مشکل بنزین ما است که کیفیت مطلوبی ندارد و می تواند برای توربوها دردسر ساز شود. به زبان ساده در کشور ما با چنین سطح کیفی بنزین موتورهای تنفس طبیعی بازدهی بهتر و شرایط نگهداری راحت تری دارند و شاید این یک مزیت همین موتور 6 سیلندری IS250 باشد.
برگردیم به آخرین مدل IS که مدل IS300h است و نه در ایران آمده و نه فعلاً برنامه ای برای واردات آن وجود دارد. البته اگر از موضوع محیط زیستی بگذریم، همان بهتر که وارد هم نمی شود زیرا روی آن موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری نصب شده و تنها توانایی تولید 177 اسب بخار را دارد که برای خودرویی با این قیافه خیلی کم است!

رانندگیش چطوره؟

تا اینجای مقاله در مورد تجهیزات و یک سری اعداد کسل کننده صحبت کردیم و بالاخره به اصل ماجرا یعنی رانندگی با IS رسیدیم. اولین بار که سوار خودرو شوید و نگاهی به اطراف کنید و با دست کمی جنس مواد بکار رفته را لمس کنید، به راحتی متوجه می شوید که چرا می گویند لکسوس خودروی با کیفیتی است! واقعاً در هر قسمت از لکسوس همه چیز به خوبی طراحی شده و هر چیزی به درستی و با بهترین کیفیت ممکن سر جای خودش قرار گرفته است.

خودرو را روشن می کنیم و نوع نمایش شمارشگرهای پشت فرمان که همگی دیجیتالی هستند، طوری روشن می شوند که به شما می فهمانند پشت یک سفینه مدرن نشسته اید. موتور آنچنان نرم و بی حرکت روشن شد که گویا اصلاً اتفاقی نیافتاده است. از این حرف ها سریع می گذریم و بدون هیچ معطلی دنده را در حالت D قرار داده، ترمز برقی پدالی را با پا آزاد می کنیم و شروع به حرکت می کنیم.
از همان اول که شروع به حرکت می کنیم، چنان هندلینگ و فرمان پذیری خوب IS250 ما را مجذوب کرد که اصلاً دلمان نیامد همینطور آرام با آن حرکت کنیم لذا بدون هیچ توجهی به شرایط خودرو پا را تا انتها روی پدال گاز فشردیم و همانجا بود که غرش زیبای موتور آدرنالین را در خون سرنشینان تزریق کرد و لبخندی دلچسب بر روی لبان آنها نقاشی کرد.

چسبندگی خودرو آنچنان خوب است که به راحتی می توانید هر حرکتی را با هر سرعتی انجام دهید و مطمئن باشید که خودرو مانند میخ به زمین چسبیده است. ولی خوب مگر می شود یک دیفرانسیل عقب 204 اسبی را در اختیار راننده ای جوان در پیست قرار دهید و از او بخواهید که دریفت نکند؟ (مگه میشه؟ مگه داریم؟) لذا سیستم TCS را به کمک دکمه ای در کنسول میانی خاموش می کنیم، حالت رانندگی را در حالت Sport قرار می دهیم و با تغییر رنگ پشت زمینه به قرمز و سفید، خودرو نشان می دهد که تمامی اسب ها زین شده و در چرخ های عقب آماده اجرای فرمان مستقیم شما هستند.

اگر راستش را بخواهید این آزادترین حالتی است که می توان با این خودرو حرکت کرد، ولی باز هم چسبندگی خوب خودرو به زمین ستودنی است اما با این وجود بازی کردن با این دیفرانسیل عقب خوش استیل، جذاب و لذت بخش خواهد بود. البته آنچنان هم بی رحم نبودیم و تنها با کمی لیز خوردن و دود کردن چرخ ها کار را در این قسمت به انتها رساندیم تا مالک خودرو بیش از این به ما اخم نکند و چپ چپ ما را نگاه نکند.
پیشنهاد می کنیم اگر تا الان فیلم کوتاهی که تهیه کردیم و در پایین صفحه قرار داده ایم را ندیده اید، الان وقت مناسبی برای دیدن آن است!

ترمزها را نیز در حین رانندگی تست کردیم و عملکرد فوق العاده آنها، به ما حس اطمینانی داد که بتوانیم بدون هیچ نگرانی تا اندازه دلخواه تاخت و تاز کنیم و شتاب گیری داشته باشیم.
البته قبل از اینکه به صورت کامل کار تست خودرو را به اتمام برسانیم، یک شتاب گیری با این خودرو داشتیم که تقریباً به عدد 10.17 ثانیه رسیدیم و که در حقیقت کمی کندتر از عدد اعلام شده توسط کارخانه است و صد البته ما هم انتظار نداشتیم در شرایط عادی به آن عدد برسیم. فیلم شتاب گیری را می توانید در زیر مشاهده کنید:


در انتهای قسمت رانندگی باید گفت که لذت رانندگی با IS علاوه بر احساس لوکس بودن، در حالت Sport به اندازه کافی وحشی و اسپرت است و این دو لذت توام با هم در این خودرو جمع شده اند.

قیمتش چنده؟

معمولاً لکسوس در هر سگمنتی قیمت گذاری مشخصی دارد و سعی می کند قیمت نهایی محصول خود را کمی ارزان تر از رقیب آلمانی قرار دهد مثلاً لکسوس NX در مقابل بی ام و X3 یا لکسوس IS در مقابل سری 3. در مورد خودروی ما قیمت نهایی این خودرو با احتساب تمامی هزینه ها برابر 295 میلیون تومان است (با کیت F Sport). اگر به پرشیا خودرو برویم قیمت بی ام و 328i در نسخه Luxury تقریباً نزدیک 360 میلیون تومان است که همان اختلاف ذکر شده اینجا نیز مشاهده می شود.
در مجموع باید گفت که لکسوس IS250 خودرویی با کیفیت، تجهیزاتی مدرن و به روز، چهره ای فراتر از سطح کنونی بازار، پیشرانه ای قدرتمند و دیفرانسیل عقبی جذاب برای جوانان است که در کنار لوکس بودن، لذت رانندگی دلچسبی دارد.
در انتها از آقای یاشار فرونچی کمال تشکر را داریم که شرایط را برای تست این خودرو توسط خودروبانک فراهم کردند و از اینکه در مقابل فشارهایی که به ماشین آوردیم شکیبایی داشتند، سپاسگذاریم. البته ناگفته نماند ما نیز برای فراهم کردن این تست در این شرایط صبر زیادی تحمل کردیم ولی در نهایت بعد از انجام تست و مشاهده خروجی، خستگی از تنمان در رفت!

به قول سعدی:
چه خوشست در فراقی همه عمر صبر کردن
به امید آن که روزی به کف اوفتد وصالی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg

GRUP CARSTAR
GRUP CARSTAR
با مدیریت : محمد حسین حسنی
mohammad hossein hassani
آیا تمایل دارید خودروی خود را جهت تست در اختیار سایت کار استار قرار دهید؟

اگر خودرویی دارید و قصد همکاری با کار استار جهت تست خودروی خود را دارید، لطفاً نام خودرو، شهر، نام خود و شماره تماس خود را از طریق ایمیل grupcarstar@gmail.com برای ما ارسال کنید تا همکاران ما جهت انجام هماهنگی های لازم با شما تماس بگیرند.

آیا قصد نگارش مقاله و یا تجربه رانندگی دارید؟

اگر شما هم علاقه مند به دنیای خودرو هستید و در نگارش یا ترجمه متون تجربه دارید، سایت کار استار شما را به همکاری دعوت می کند. مقاله شما با نام شما در سایت ثبت می شود و شما یکی از نویسندگان این سایت خواهید شد.

زمینه های همکاری:

1. تجربه رانندگی شما با یک خودروی موجود در بازار داخل
2. اخبار دنیای خودرو
3. مقاله علمی در مورد تکنولوژی های مربوط به خودرو
4. اگر در زمینه دیگری آماده همکاری با سایت می باشید، با ما تماس بگیرید

توجه داشته باشید که مطالب دیگر سایت ها و مجله ها مورد قبول واقع نخواهد شد.

در صورتیکه آماده همکاری هستید، یک مقاله را آماده کرده و با نام خود به آدرس زیر ارسال کنید.

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@yahoo.com
http://8pic.ir/images/9tnqk1ugfitvmei85t3b.jpg
آدرس ایمیل سایت: grupcarstar@gmail.com

درباره ما
Profile Pic
کاری از محمد حسین حسنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره سایتمون چیه؟
    لیفان ایکس ۵۰ راهی جدید، همراهی جدید
    لیفان ایکس50

    جک اس ۵ شاسی بلند قدرتمند

    محصولات جک


    http://up.amoozstar.ir/plugins/filepreviewer/site/resize_image_inline.php?f=14&w=1100&h=800&m=cropped&uh=87ce8ba9fa8d7dada0cfffa3f0410c1c4d36f2f59014165840a6d1f302457b88&o=gif

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 36
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 412
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 641
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,451
  • بازدید ماه : 1,451
  • بازدید سال : 72,616
  • بازدید کلی : 471,993
  • کدهای اختصاصی
    کار استار - مجله خبری خودرویی - استار -CAR-GOURP-GOURP CARSTAR- STAR-CS-نقد و بررسی - خودرو های روز -داخلی-خارجی-اخبار-فیلم بررسی-بروز خودرو